YLEISTÄ

Viaplay on Internet-pohjainen palvelu audiovisuaalisen sisällön toimittamiseen rekisteröidyille laitteille yksittäisten ostojen, vuokrausten tai tilausten perusteella (”Palvelu”). Palvelun välityksellä näet suoratoistolla tai lataamalla erilaisten pakettien sisältämiä tv-sarjoja, elokuvia, urheilutapahtumia ja muuta sisältöä videoformaatissa. Tällä hetkellä saatavilla olevia Viaplay-paketteja koskevia lisätietoja saat Viaplay.fi- sekä Viaplay.com-verkkosivustoilta (jäljempänä yhteisesti ”Verkkosivusto”).

Tietoa meistä

Palvelun tarjoaa Viasat AB (”Viaplay”). Yritys on rekisteröity Ruotsissa, ja yritystunnuksemme on 556304-7041 ja osoitteemme Box 171 04, 104 62 Stockholm.

Palvelu on Britannian valvontaviranomaisen, Ofcomin valvonnan alainen. Ofcom sääntelee tilausohjelmapalveluiden toimituksellista sisältöä. Tähän sisältyy sen varmistaminen, että tiettyjä sääntöjä noudatetaan. Mainitut säännöt edellyttävät, ettei tiettyä materiaalia tarjota lapsille, kieltävät täysin tietyt muut materiaalit (mukaan lukien materiaalit, jotka todennäköisesti voivat synnyttää vihaa) ja ohjaavat ohjelmien tuotesijoittelua sekä yksittäisten ohjelmien tai palveluiden sponsorointia. 
 
Jos olet valittanut Meille etkä ole tyytyväinen vastaukseemme, voit lähettää Ofcomille yllä mainittuihin seikkoihin liittyvän kantelun vaadittaessa tarjottavista palveluistamme. Kantelun voi tehdä käyttämällä osoitteessa http://stakeholders.ofcom.org.uk/broadcasting/on-demand/complain saatavilla olevaa lomaketta.
 
Huomioithan, että Ofcom on tilausohjelmapalveluiden toimituksellisen sisällön valvontaviranomainen. Palveluidemme yhteydessä lähetettäviä mainoksia sääntelee brittiläinen mainostamisstandardiviranomainen, Advertising Standards Authority (”ASA”). ASA:n valitusprosessista on saatavilla tietoa osoitteessa http://www.asa.org.uk/Complaints tai puhelimitse numerosta(+44 020 7492 2222). Voit myös lähettää kantelun ASA:lle postitse osoitteeseen Advertising Standards Authority, Mid City Place 71 High Holborn, London WC1V 6QT.
 
Mahdolliset teknisiä ongelmia, laskutusta, asennusta tai markkinointia koskevat kysymykset tulee osoittaa suoraan Meille näistä Yleisistä ehdoista löytyviä yhteystietoja käyttäen.
 
Lisätietoa Ofcomista on saatavilla osoitteessa www.ofcom.org.uk ja ASA:sta osoitteessa www.asa.org.uk.

Käyttöehdot

Nämä yleiset ehdot (yhdessä asiakirjojen kanssa, joihin niissä viitataan) koskevat kaikkia Palvelun käyttäjiä ja ovat heitä oikeudellisesti sitovia. Sinun tulee lukea ja hyväksyä nämä yleiset ehdot ennen Palvelun käyttämistä. Palvelua käyttämällä osoitat hyväksyväsi nämä ehdot ja sitoudut noudattamaan niitä. Jos et hyväksy jotakin yleisten ehtojen kohtaa tai et pysty noudattamaan ehtoja, et saa käyttää Palvelua.

Palvelun käyttöoikeuksien saaminen ja Palvelun käyttö

Palvelun käyttöoikeuden saat seuraavasti:

  • Tekemällä yksittäisen maksusuorituksen, saadaksesi pääsyn tiettyyn sisältöön (”Kertamaksu”) joko ostaaksesi (”Electronic Sell Through”), vuokrataksesi 48 tunniksi (Viaplay Storen kautta) tai saadaksesi pääsyn tapahtuman livelähetykseen, kuten esimerkiksi yksittäiseen jalkapallo-otteluun; tai
  • Tilaamalla Palvelun toistaiseksi voimassaolevana valitsemalla yhden tai useamman sisältöpaketin ja maksamalla ensimmäisen kuukauden kuukausimaksun etukäteen (”Tilausmaksu”). Tämän jälkeen Viaplay veloittaa kunkin seuraavan kuukauden Tilausmaksun kuukausittain etukäteen kunnes lopetat tilauksesi noudattaen kohdan ”Palvelun irtisanominen” -kohdan määräyksiä (”Tilausjakso”); tai
  • Milloin mahdollista, tekemällä tilauksen määräajaksi valitsemalla yhden tai useamman sisältöpaketin ja suorittamalla maksun etukäteen (”Sitova maksu”). Lyhintä noudatettavaksesi tulevaa Palvelun Tilausjaksoa kutsutaan ”Sitoutumisajaksi”.

Voit vaihtoehtoisesti saada Palvelun käyttöoikeuden muiden Viaplayn tai sen lähellä olevien yritysten tarjoamien palveluiden kautta.

Sisällön ostaminen (Electronic Sell Through) antaa rajoittamattoman pääsyn ostetun sisällön suoratoistoon ja toistamiseen niin kauan kuin se kuuluu meidän ja oikeudenhaltijan väliseen sopimukseen. Sisältöä on myös mahdollista ladata siten, että sitä on voi katsoa ilman Internet-yhteyttä niillä laitteilla, joissa Viaplay tukee tätä ominaisuutta. Mikäli sopimuksemme oikeudenhaltijan kanssa päättyy, tai pääsy sisältöön päättyy jostain muusta syystä (kuten esimerkiksi teknisistä syistä), on sinulla oikeus suhteelliseen korvaukseen etukupongin muodossa, jonka voit käyttää Palveluihin.

Saadaksesi Palvelun käyttöoikeuden, sinun tulee:

  1. Olla vähintään 18-vuotias, jotta voit rekisteröidä Viaplay-tilin;
  2. Asua vakituisesti Suomessa (”Toimialue”);
  3. Läpäistä tavanomainen luottotietojen tarkistus;
  4. Vahvistaa, että rekisteröitymisen yhteydessä antamasi tiedot ovat totuudenmukaiset ja oikeat ja että tulet ilmoittamaan meille, mikäli nämä tiedot jonain hetkenä muuttuvat;
  5. Ymmärtää, että Palvelu on käytettävissäsi ainoastaan sillä Toimialueella, jossa sinulla on asuinpaikka. Viaplay ei ole missään vastuussa mistään kuluista, oikeudenloukkauksista tai muista seikoista, kuten vahingonkorvausvastuista, jotka aiheutuvat siitä, että käytät tai yrität käyttää Palvelua Toimialueen ulkopuolella;
  6. Käyttää Palvelua ainoastaan henkilökohtaiseen ja yksityiseen tarkoitukseen, eikä mihinkään kaupalliseen tai yhteisölliseen tarkoitukseen;
  7. Varmistaa, että sinulla on käytössäsi joko asianmukainen mobiiliverkko ja/tai laajakaistainen Internet-yhteys omalla kustannuksellasi;
  8. Varmistaa, että Palvelun käyttöön rekisteröity laite löytyy Verkkosivustomme osasta ”Tuetut laitteet”;
  9. Olla käyttämättä Palvelua millään lainvastaisella tai sopimattomalla tavalla ja varmistaa, ettei kukaan muukaan tee niin; ja
  10. Rekisteröidä maksutietosi.

Laitteet, järjestelmät ja kytkettävyys

Mahdollisuutesi käyttää Palvelua riippuu siitä, onko käytössäsi vaadittavat laitteet, järjestelmät ja kytkettävyys. Ennen Kertamaksua tai Palvelun tilaamista sinun on varmistettava, että käytössäsi on kaikki laitteet, järjestelmät ja liitettävyys, jotka Palvelun asianmukaiseen katsomiseen vaaditaan. Järjestelmän vähimmäisvaatimukset on eritelty Verkkosivustollamme, mutta näiden noudattaminen ei takaa, että Palvelun katselu onnistuu aina. Verkkosivustomme osiosta ”Tuetut laitteet” voit tarkistaa, millä laitteilla voit käyttää Palvelua.

Voimme ajoittain päättää, millä laitteilla Palvelua voidaan käyttää. Voit rekisteröidä Palvelun käyttöön enintään neljä (4) laitetta sekä hyväksytyn Viasat-boxin, etkä voi vaihtaa enempää kuin yhden (1) rekisteröidyn laitteen 90 päivän ajanjakson sisällä. Te jotka olette maksaneet live-lähetykseen tapahtumasta, kuten pay per view, voivat katsella lähetystä vain yhdellä laitteella kerrallaan.

Laitteet, jotka voidaan tällä hetkellä rekisteröidä, on lueteltu Verkkosivustomme kohdassa ”Tuetut laitteet”. Viaplay ei ole vastuussa mistään laitteesta, jota valmistaa, myy tai operoi muu kuin Viaplay, emmekä myöskään takaa näiden laitteiden toimivuutta tai yhteensopivuutta Palvelun kanssa.

Voit streamata sisältöä samanaikaisesti enintään kahdella rekisteröidyllä laitteella.

Ymmärrät, että Palvelun saatavuuteen saattaa vaikuttaa tietoverkkoliikenteen ruuhkat tai muut verkosto-, ISP-, sähkö-, tietokone- tai muut viestintäongelmat tai -häiriöt ja että Viaplay ei ole vastuussa siinä tapauksessa, että Palvelun käyttö ei onnistu tällaisesta ruuhkasta, ongelmasta tai häiriöstä johtuen.

Käyttäjänimen ja salasanan turvallisuus

Rekisteröitymisen yhteydessä sinua pyydetään valitsemaan käyttäjänimi ja luomaan salasana. Rekisteröityessäsi Apple TV:hen iTunes-palvelun (”iTunes”) kautta, tarvitsee sinun vain luoda haluamasi salasana saadaksesi pääsyn Palveluun muusta rekisteröidystä laitteesta kuin Apple TV:stä. Käyttäjänimi ja salasana ovat luottamuksellista tietoa, eikä niitä saa luovuttaa millekään kolmannelle osapuolelle. Viaplaylla on oikeus koska tahansa, kohtuullisen varotusajan puitteissa, pyytää sinua vaihtamaan salasanaasi. Ymmärrät, että tällainen muutos saattaa keskeyttää pääsysi palveluun väliaikaisesti.

Jos epäilet, että joku toinen käyttää käyttäjänimeäsi ja/tai salasanaasi, sinun on ilmoitettava asiasta meille välittömästi ja vaihdettava salasanasi. Jos Viaplaylla on syytä olettaa, että käyttäjänimi ja/tai salasana on paljastettu valtuuttamattomalle henkilölle tai että niitä on muutoin väärinkäytetty valtuuttamattoman henkilön toimesta, Viaplaylla on oikeus katkaista Palvelun tarjoaminen välittömästi ja/tai poistaa käyttöoikeutesi Palveluun tai millä tahansa muulla keinolla estää kielletyn toiminnan jatkuminen.

Alaikäiset henkilöt

Palvelu saattaa sisältää aineistoa, joka ei ole sopivaa alaikäisille henkilöille ja joka saattaa olla myös muiden mielestä loukkaavaa.

Jos haluat rajoittaa alaikäisten pääsyä sisältöön, voit ottaa lapsilukon käyttöön ”Oma tili” -osion kohdassa ”Lapsilukko”. Palvelua ei ole tarkoitettu lasten käyttöön ilman vanhemman tai huoltajan osallistumista, valvontaa ja hyväksyntää. Tämän vuoksi sinun ei tule antaa nelinumeroista tunnuslukuasi lapselle, jos otat lapsilukon käyttöön.

Sähköpostiosoite

Viaplayn lähettämät tiedot ja ilmoitukset lähetetään rekisteröitymisen yhteydessä annettuun sähköpostiosoitteeseen. Jos sähköpostiosoitteesi muuttuu, sinun on viipymättä päivitettävä profiilisi Verkkosivustolla. Viaplaylla on oikeus pitää uusinta annettua sähköpostiosoitetta asiakkaan oikeana sähköpostiosoitteena.

Maksut ja Maksuviiveet

Palvelun käyttämisen edellytys on, että rekisteröit maksutietosi Verkkosivustolla.

Lisätietoja Palvelun maksamiseen käytettävissä olevista pankki- ja luottokorteista löydät Verkkosivustolta.

Rekisteröidessäsi maksutietosi kansanvälisten standardien (PCI DSS Payment Card Industry Data Security Standard) mukaisesti hyväksytty kolmas osapuoli rekisteröi ja tallettaa Viaplayn toimeksiannosta ne maksutiedot, jotka ovat tarpeen Palvelun käyttämiseksi.

Kertamaksut maksetaan oston yhteydessä ja veloitetaan ilmoittamaltasi luotto- tai pankkikortilta tai muuta sovittua maksutapaa käyttäen. Kertamaksuja ei ole mahdollista laskuttaa iTunesin kautta. Jos olet tehnyt tilauksen Apple Tv:ssä iTunesin kautta, tarvitsee sinun tästä syystä Kertamaksutilanteissa valita jokin muu maksutapa, kuten esimerkiksi luotto- tai pankkikortti.

Aiempia ostoja koskevia tietoja löydät Verkkosivuston ”Oma tili” -kohdasta.

Tilausmaksu maksetaan kuukausittain kunkin alkavan kuukauden osalta etukäteen ja veloitetaan ilmoittamaltasi luotto- tai pankkikortilta tai maksetaan muuta sovittua maksutapaa käyttäen. Jos olet tehnyt tilauksen Apple TV:ssä iTunesin kautta, tullaan Tilausmaksu veloittamaan iTunesiin liittämältäsi luotto-tai pankkikortilta. Maksu tilauksen uudistamisesta tulee maksettavaksi aina Tilausjakson päättyessä.

Sitoudut siihen, että sinulla on riittävät varat Tilausmaksun ja/tai Kertamaksun (”Maksut”) maksamiseen niiden erääntyessä. Myöhästynyt maksu antaa Viaplaylle oikeuden lainsäädännön mukaisten viivästyskorkojen perimiseen sekä tarvittaessa lainsäädännön mukaiseen perintään. Jos sinulla ei ole riittävästi varoja laskun maksamiseen eräpäivänä, Viaplaylla on oikeus keskeyttää tai rajoittaa pääsyäsi Palveluun tai Palvelun käyttöäsi. Tämän lisäksi Viaplaylla on oikeus purkaa tilaus kokonaisuudessaan välittömin vaikutuksin, jos Maksu myöhästyy yli 10 päivää. Jos Maksujen kattamiseen ei ole riittävästi varoja, Viaplaylla on oikeus periä velka muilla tavoin.

Hinnat ja pakettimuutokset

Maksut veloitetaan kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukaisesti. Katsoessasi elokuvaa Viaplay Storesta, niin sanottua kertamaksu-tv:n on-demand-sisältöä, tulee maksettavaksi lisämaksu. Hinnat ilmoitetaan Verkkosivustolla, ja ne saattavat muuttua ajoittain. Asiasta ilmoitetaan sinulle näiden ehtojen mukaisesti. Ns. ”Harkinta-aikaan” kuuluviin oikeuksiisi liittyen mitään maksettuja Maksuja ei palauteta, eikä Viaplay anna hyvityksiä tai krediittejä mistään Palvelun käyttämättä jättämisestä tai sen osittaisesta käytöstä.

Sinulla on oikeus muuttaa pakettiasi Tilausjakson aikana. Muuttaaksesi pakettiasi, tee se Verkkosivuston Oma tili –osiossa. Tilaamasi paketin versiopäivitys saattaa nostaa nykyisen etukäteen maksetun Tilausjaksosi Tilausmaksua. Tilauksesi versiopäivityksessä uusi Tilausmaksu veloitetaan luotto- tai pankkikortiltasi ja aiemmin maksettu Tilausmaksu vähennetään määräsuhteessa. Uuden versiopäivityksen Tilausmaksu on tämän jälkeen voimassa seuraavan maksun eräpäivästä lähtien. Jos päätät päivittää Tilauksesi hinnaltaan edullisempaan pakettiin, sekä hinnan että paketin muutos tulevat voimaan seuraavan maksun eräpäivänä.

Mikäli olet tehnyt Tilauksen Apple TV:hen iTunesin kautta ja haluat muuttaa tilaustasi, tee se iTunesissa. Jos haluat päivittää tilaustasi korottamalla tai alentamalla sitä, johtaa se myös Tilausmaksun muuttumiseen. Uusi Tilausmaksu tullaan veloittamaan luotto- tai pankkikortiltasi iTunesin kautta ensimmäisen kerran muutosta seuraavan Tilausjakson ensimmäisestä päivästä alkaen. Sekä pakettimuutos että uusi Tilausmaksu tulevat voimaan seuraavassa Tilausjaksossa. Mikäli päädyt päivittämään tilaustasi alentamalla sitä halvemman hintaluokan pakettiin, emme tule palauttamaan nykyistä Tilausjaksoasi koskevia maksuja.

Hinnanmuutokset

Jos Maksut muuttuvat Tilausjakson aikana, Viaplay ilmoittaa asiasta sähköpostitse tai Verkkosivustolla vähintään 30 päivää ennen muutosta. Maksujen muuttaminen lyhyemmällä varoitusajalla on kuitenkin sallittua, jos Viaplayn kulut Palvelun saataville asettamisesta kasvavat verotuksen tai yleisten maksujen, valuuttakurssivaihteluiden, kolmansista osapuolista riippuvien kulujen, viranomaismääräysten tai lakien ja muiden säännösten muutosten vuoksi ja jos muutos Maksuissa ei ylitä kasvaneiden kustannusten määrää.

Jos et hyväksy Maksuihin liittyviä muutoksia, sinulla on oikeus irtisanoa Tilauksesi siitä päivästä lähtien, jona muutos tulee voimaan, sillä edellytyksellä, että Viaplaylle on ilmoitettu asiasta vähintään kolme (3) päivää ennen muutosten voimaantuloa.

Maksuja koskeviin muutoksiin luetaan myös uuden maksun käyttöönotto.

Veloituksettomat kokeilutarjoukset

Viaplay saattaa tarjota uusille asiakkaille oikeuden käyttää Viaplay-paketteja ilmaiseksi määrätyn ajan (”Tarjous”). Jotta voisit hyödyntää Tarjouksen, sinä tai toinen talouteesi kuuluva henkilö ette ole saaneet käyttää Tarjousta tai mitään samankaltaista erikoistarjousta viimeisen 12 kuukauden aikana.

Tarjous antaa sinulle oikeuden hyödyntää tiettyjä Viaplayn paketteja ilmaiseksi määrätyn ajanjakson alkaen siitä, kun olet hyväksynyt Tarjouksen ja vahvistanut tilitietosi Verkkosivustolla. Mikäli olet rekisteröitynyt Apple TV:n kautta Tarjouksen saadaksesi, voit hyödyntää Tarjousta siitä lukien, kun olet hyväksynyt Tarjouksen ja vahvistanut tilitietosi Apple TV:ssä.

Sen jälkeen, kun Tarjouksen mukainen Palvelu päättyy, sinulta veloitetaan paketista Verkkosivustolla olevan hinnaston mukainen maksu, ellet nimenomaan päätä irtisanoa Tarjouksen mukaista Palvelua päättymään:

  1. välittömästi, mikäli teet irtisanomisen neljäntoista (14) kalenteripäivän kuluessa laskettuna veloituksettoman kokeilujakson alkamisesta; tai
  2. kokeilujakson viimeisenä päivänä, mikäli teet irtisanomisen sen jälkeen kun neljätoista (14) kalenteripäivää on kulunut veloituksettoman kokeilujakson alkamisesta.

Peruaksesi tai päättääksesi Tarjouksen mukaisen Palvelun, sinun tulee tehdä se Verkkosivustomme osiossa ”Oma tili”.

Mikäli olet rekisteröitynyt Apple TV:n kautta Tarjouksen saadaksesi, Tarjouksen päätyttyä sinulta veloitetaan paketista Verkkosivustolla olevan hinnaston mukainen maksu, ellet nimenomaan päätä irtisanoa Tarjouksen mukaista Palvelua. Jos et halua jatkaa asiakkuutta, on sinun irtisanottava Tarjouksen mukainen Palvelu kokeilujakson aikana. Tarjous päättyy kokeilujakson viimeisenä päivänä. Peruaksesi tai Päättääksesi Tarjouksen mukaisen Palvelun, mene Verkkosivuston osioon ”Oma tili” ja seuraa linkkiä iTunesiin.

Irtisanomisen jälkeen et voi enää käyttää hyväksesi irtisanomaasi Tarjouksen mukaista Palvelua tai Viaplayn mahdollisesti tarjoamaa uutta Tarjousta.

Palvelunmuutokset

Ilmoitettuaan asiasta sähköpostitse tai Verkkosivustolla Viaplaylla on oikeus muuttaa Palvelua. Tällainen muutos tulee voimaan ilmoituksessa mainittuna päivänä, mutta aikaisintaan 30 päivää ilmoituksen lähettämisestä tai julkaisemisesta. Muutos voi tulla voimaan aiemmin, jos se johtuu mahdollisesta lainrikkomuksesta, viranomaispäätöksestä, lainmuutoksesta tai muusta samankaltaisesta tilanteesta tai jos muutostarve johtuu ylivoimaisesta esteestä. Jos muutos aiheuttaa sinulle huomattavaa haittaa, voit irtisanoa sopimuksen osat, joihin muutos vaikuttaa, sillä edellytyksellä, että Viaplaylle on ilmoitettu asiasta, ennen kuin muutos tulee voimaan.

Koska toimintatapaamme kuuluu Palvelun jatkuva parantaminen, sisältömuutosten ja -päivitysten (kuten esimerkiksi tv-sarjojen, elokuvien tai urheilutapahtumien poistaminen tai lisääminen) sekä verkkosivuston esitystavan muutosten ei katsota olevan muutoksia tämän osion tarkoittamassa merkityksessä.

Tilauksen automaattinen uudistaminen

Kun tilaat Paketin, tilauksesi uudistuu automaattisesti kuukausittain Tilausjaksosi tai Sitoutumisjaksosi lopussa, ja Viaplay jatkaa kuukausimaksun veloittamista rekisteröinnin yhteydessä sovittua maksutapaa käyttäen, kunnes irtisanot tilauksesi.

Palvelun irtisanominen

Jos haluat irtisanoa tilauksesi, voit tehdä sen ”Oma tili” -osion kohdassa ”Tilauksen irtisanominen”. Mikäli olet tehnyt Tilauksen Apple TV:ssä, tulee sinun tehdä Tilauksesi irtisanominen iTunesissa. Irtisanominen astuu voimaan

  1. kun Tilausjakson kuukausi, jonka aikana ilmoitat Viaplaylle haluavasi peruuttaa palvelun, päättyy; tai
  2. lausekkeissa ”Palvelunmuutokset”, ”Hinnanmuutokset” tai ”Muutokset” ilmoitettujen irtisanomisaikojen mukaisesti, jos irtisanot Palvelun kyseisten lausekkeiden perusteella.

Mikäli olet uutena asiakkaana käyttänyt hyväksesi Viaplayn tarjoamaa edellä tarkoitettua Tarjousta, noudatetaan irtisanomisessa menettelyä, joka on määritelty yllä kohdassa ”Veloituksettomat kokeilutarjoukset”.

Viaplay ei hyvitä mitään jo maksamiasi Maksuja.

Mikäli irtisanot tilauksesi, säilyy sinulla edelleen pääsy siihen sisältöön, jonka olet ostanut (Electronic Sell Through). Pidätämme kuitenkin oikeuden muutoksiin.

Irtisanominen, keskeytys ja purkaminen Viaplayn toimesta

Viaplaylla on oikeus irtisanoa tai keskeyttää Palvelun käyttösi milloin tahansa toistaiseksi. Jos irtisanomme sopimuksen, tulemme tarjoamaan sinulle joko

  1. jatketun pääsyn Palveluun) niin kauan, kuin käynnissä oleva Tilausjaksosi on voimassa, mutta tilaustasi ei uusita, tai määräsuhteisen hyvityksen viimeksi maksamastasi Tilausmaksusta; tai
  2. pääsyn Kertamaksulla maksettuihin yksittäisiin Palveluihin, kunnes kyseisen Palvelun jäljellä oleva aika päättyy.

Mikäli:

  1. syyllistyt luvattomaan tai luvattomaksi epäiltyyn Palvelun käyttöön,
  2. jätät noudattamatta näitä yleisiä ehtoja, tai
  3. maksusuorituksesi myöhästyy yli 10 päivää;

Viaplaylla on oikeus irtisanoa sopimus välittömin vaikutuksin, jolloin jäljellä olevaan sopimuskauteen liittyvät jäljellä olevat Tilausmaksut on välittömästi maksettava Viaplaylle. Lisäksi Viaplay pidättää itsellään oikeuden vaatia vahingonkorvausta, mikäli Viaplaylle aiheutuu vahinkoa yllä kohdissa a.– b. kuvattujen rikkomusten seurauksena.

Harkinta-aika ja peruuttamisoikeus

Jos olet juuri rekisteröitynyt Viaplayhin Internetin kautta ja olet muuttanut mieltäsi tilaamisesta, sinulla on oikeus peruuttaa tilauksesi 14 päivän aikana (”Harkinta-aika”) ja saada maksamasi maksut kokonaisuudessaan takaisin 14 päivän kuluessa ostosta. Peruuttamisoikeutta ei kuitenkaan ole, jos digitaalisen sisällön toimittamista koskevan Palvelun tilaamisen yhteydessä olet nimenomaisesti antanut ennakkosuostumuksesi peruuttamisoikeuden menettämiseen tilanteessa, jossa digitaalisen sisällön toimittaminen sähköisesti aloitetaan ennen peruuttamisajan päättymistä. Peruuttamisoikeutta ja oikeutta saada maksuja takaisin ei kuitenkaan ole, mikäli kirjaudut sisään Palveluun 14 päivän kuluessa siitä, kun olet saanut vahvistuksen tehdystä Tilauksesta tai Kertamaksustasi. Aloittamalla Palvelun käyttämisen katsomalla sisältöä, johon sinulla on pääsy tekemäsi tilauksen tai Kertamaksun johdosta, hyväksyt, että peruuttamisoikeus raukeaa.

Kun ostat yhden tai useamman Palvelun, Harkinta-aika alkaa, kun olet saanut vahvistuksen tilauksesta tai Kertamaksusta. Voit ilmoittaa tilauksesi peruuttamisesta suullisesti tai kirjallisesti. Muista kuitenkin, että on sinun vastuullasi pystyä jälkikäteen näyttämään peruuttaneesi tilauksesi ajoissa. Löydät vakiomuotoisen peruuttamislomakkeen mallin Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilta, osoitteesta www.kkv.fi. Sieltä löydät lisätietoa peruuttamisoikeudesta ja etämyynnistä.

Peruaksesi tilauksesi toimita Harkinta-ajan kuluessa peruuttamisilmoituksesi Viaplayn asiakaspalveluun

  • sähköpostitse osoitteeseen support@viaplay.fi; tai
  • soittamalla numeroon 0800 112 787 (avoinna arkisin klo 13.00–22.00, viikonloppuisin 12.00–19.00).

Peruuttaaksesi Tarjouksen kohdan ”Veloituksettomat kokeilutarjoukset” mukaisesti, on se tehtävä osiossa ”Oma tili”.

Reklamaatio

Huomatessasi omasta toiminnastasi riippumattoman virheen Palvelussa, sinulla on oikeus saada virhe oikaistuksi. Säilyttääksesi oikeutesi virheen korjaamiseen, sinun on otettava yhteyttä Viaplayn asiakaspalveluun puhelimitse, sähköpostitse tai postitse kohtuullisen ajan kuluessa virheen havaitsemisesta tai siitä, kun virhe olisi pitänyt havaita, ja kertoa, miksi mielestäsi Palvelu on virheellinen.

Reklamaatio, joka on tehty kahden (2) kuukauden kuluessa siitä, kun virhe on havaittu, katsotaan aina oikea-aikaiseksi. Reklamaation tehtyäsi asiasi käsitellään 24 tunnin kuluessa. Viaplay vastaa mahdollisista kustannuksista, jotka johtuvat sellaisen virheen korjaamisesta, jota koskeva reklamaatio on hyväksytty. Kolmen (3) vuoden jälkeen sinulla ei ole enää oikeutta reklamoida, ellei muuta esimerkiksi takuuehdoista johdu.

Viaplay varaa oikeuden veloittaa sellaisista korjauskustannuksista, jotka johtuvat sinun toiminnastasi aiheutuneesta virheestä.

Asiakastuki

Ottaaksesi yhteyttä Viaplayn asiakastukeen voit joko:

  • lähettää sähköpostia osoitteeseen support@viaplay.fi.; tai
  • soittaa Viaplayn asiakaspalveluun 0800 112 787 (arkisin klo 13.00–22.00, viikonloppuisin 12.00–19.00).

Kuluttajana löydät lisätietoa esimerkiksi palauttamisoikeuteen liittyen myös Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilta, osoitteesta www.kkv.fi.

Immateriaalioikeudet

Kaikki Palvelun sisältö on suojattu Ruotsin tai muiden maiden lainsäädännön mukaisesti. Kaikki tekijänoikeudet ja muut immateriaalioikeudet Palvelun muodostavaan aineistoon tai sisältöön kuuluvat Viaplaylle tai ovat Viaplayn lisensoimia. Viaplay myöntää sinulle lisenssin tällaisiin oikeuksiin ainoastaan henkilökohtaisia ja yksityisiä tarkoituksia varten (ei mihinkään kaupallisiin tarkoituksiin) sillä edellytyksellä, että et

  1. kopioi, julkaise, jäljennä, vuokraa, ilmoita, lähetä, jakele, välitä tai saata Palvelun sisältöä saataville julkisesti tai valtuuta ketään muuta henkilöä tekemään siten;
  2. lataa, lähetä eteenpäin tai jaa mitään Palvelun sisältöä, käytä Palvelua minkään laitteen avulla, jota et ole rekisteröinyt, tai ota mitään maksua Palvelun katsomisesta;
  3. kierrä, muunna, poista, takaisinmallinna, takaisinkäännä, pura, muuta tai muuten kajoa mihinkään Palvelun osana olevaan turva- tai salaus- tai muuhun tekniikkaan tai ohjelmistoon.

Sinulle ei siirry Palvelun tai minkään sen sisällön omistusoikeutta.

Näiden määräysten ja immateriaalioikeuksien rikkominen katsotaan aina näiden yleisten ehtojen vakavaksi rikkomukseksi, jolloin Viaplaylla on oikeus sulkea Palvelusi välittömästi ja/tai poistaa käyttöoikeutesi Palveluun tai millä tahansa muulla keinolla estää kielletyn toiminnan jatkuminen.

Turvallisuus

Et saa yrittää ohittaa Viaplayn turvajärjestelmää tai yrittää testata Palvelun turvallisuutta.

Et saa käyttää Palvelua tavalla, joka voi vahingoittaa, sulkea, ylikuormittaa, haitata tai loukata toisten käyttäjien Palvelun käyttöä. Tämä kattaa kaiken sellaisen aineiston lähettämisen tai välittämisen, joka sisältää ohjelmistoviruksia tai muita tietokonekoodeja, tiedostoja tai ohjelmia, jotka on suunniteltu vahingoittamaan, keskeyttämään, vaurioittamaan, tuhoamaan tai rajoittamaan minkä tahansa Palveluun suoraan tai välillisesti liitetyn tietokoneohjelmiston tai -laitteiston toimintaa.

Et saa yrittää hankkia luvatonta pääsyä mihinkään tietokonejärjestelmään, verkostoon, sisältöön tai tietoon, josta verkkosivusto, Palvelu tai Palvelun muodostavat järjestelmät koostuvat. Et myöskään saa yrittää hankkia pääsyä aineistoihin tai tietoihin, joita ei tarkoituksellisesti ole asetettu saataville tai hankittavaksi Palvelusta.

Edellä mainittujen määräysten rikkominen katsotaan aina näiden yleisten ehtojen vakavaksi rikkomukseksi, jolloin Viaplaylla on oikeus sulkea Palvelusi välittömästi ja/tai poistaa käyttöoikeutesi Palveluun tai millä tahansa muulla keinolla estää kielletyn toiminnan jatkuminen.

Vastuumme

Palvelu tarjotaan ”sellaisenaan” ja ”saatavuuden mukaan”, emmekä vastaa siitä, että sisältö, tiedot, Palvelu tai muu Palvelussa tai sen kautta tarjottu aineisto on virheetöntä tai täydellistä.

Viaplay, sitä lähellä olevat yhtiöt, toimihenkilöt, hallituksen jäsenet, työntekijät, lisenssinhaltijat taikka kolmannet osapuolet ei ole vastuussa suorista, epäsuorista, tilapäisistä tai erityisistä taikka välillistä vahingoista, jotka aiheutuvat Palvelun tai minkään Verkkosivuston tai Palvelun kautta käytettävän kolmannen osapuolen tarjoaman palvelun käytöstä.

Korvaus sopimusrikkomustilanteessa

Mikäli rikot näitä yleisiä ehtoja taikka voimassa olevan lainsäädännön määräyksiä ja rikkomuksesi aiheuttaa vahinkoa Viaplaylle, olet velvollinen korvaamaan Viaplaylle rikkomuksesi seurauksena aiheutuneen vahingon täysimääräisesti, mukaan lukien vahingonkorvaus, vaatimus, kulut ja kustannukset sisältäen oikeudenkäyntikulut.

Tietosuojakäytäntö

Käsittelemme tietojasi Tietosuojaperiaatteidemme mukaisesti. Verkkosivustoa tai Palvelua käyttämällä suostut tällaiseen käsittelyyn.

Sosiaalinen media

Palvelu saattaa antaa sinulle mahdollisuuden profiilisi julkaisemiseen, linkkien jakamiseen Palvelun muiden käyttäjien kanssa ja Palveluun liittyvien toimiesi yhdistämiseen kolmannen osapuolen tarjoamien sosiaalisten verkostointipalveluiden – Facebook ja Twitter mukaan lukien, mutta niihin rajoittumatta (”Sosiaalinen media”) – toimintoihin. Jos päätät käyttää tätä ominaisuutta ja päätät yhdistää Palvelun Facebook-tiliisi, Viaplay-profiilisi saattaa tulla julkiseksi muille käyttäjille. Hyväksyt, ettei Viaplay ole vastuussa sisällöstä sen jälkeen, kun se on jaettu Sosiaalisessa mediassa, ja että sinun tulisi katsoa lisätietoja kyseisen Sosiaalisen median käyttöä koskevista asiaankuuluvista ehdoista. Jos käytät Sosiaalista mediaa Palvelun yhteydessä, sitoudut olemaan käyttämättä sitä millään sellaisella tavalla, jonka me katsomme sopimattomaksi, mukaan lukien (mutta rajoittumatta) seuraavat:

  1. Toisiin käyttäjiin kohdistuva epäkunnioittava käyttäytyminen, ahdistelu, kiusaaminen, loukkaaminen sekä toisena henkilönä esiintyminen ja roskapostin lähettäminen muille käyttäjille.
  2. Minkä tahansa hyökkäävän, loukkaavan, halventavan, pornografisen tai säädyttömän aineiston julkaiseminen tai luominen.
  3. Käyttö mihin tahansa lainvastaiseen, moraalittomaan tai vahingolliseen tarkoitukseen.
  4. Minkä tahansa kolmannen osapuolen oikeuksien loukkaaminen.

Verkkosivustollamme olevat linkit

Verkkosivustollamme saattaa olla linkkejä kolmansien osapuolten sivustoille. Viaplay ei valvo kyseisten sivustojen sisältöä eikä ole vastuussa niistä tai mistään menetyksistä tai vahingoista, joita sinulle saattaa aiheutua niiden käytöstä.

Lainkäyttöalue ja sovellettava lainsäädäntö

Jos Viaplayn ja kuluttajan välillä ilmenee erimielisyyksiä, osapuolten on ensin pyrittävä ratkaisemaan kiista yhteisymmärryksessä. Jos osapuolet eivät pääse sopimukseen, kiista kuuluu Suomen oikeusistuinten yksinomaisen toimivallan alaisuuteen. Sanotusta huolimatta kuluttajalla on kuitenkin aina oikeus saattaa riita-asia kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn Suomen kuluttajansuojalain mukaisesti. Kuluttajariitalautakunnan osoite on Hämeentie 3, PL 306, 00531 Helsinki ja internetosoite www.kuluttajariita.fi.

Muutokset

Viaplay pidättää oikeuden muuttaa yleisiä ehtoja tai tehdä niihin lisäyksiä koska tahansa Verkkosivustoa muuttamalla.

Viaplay suosittelee, että pysyt ajan tasalla vierailemalla Verkkosivustolla säännöllisesti. Kaikista muutoksista ilmoitetaan sinulle sähköpostitse vähintään 30 päivää ennen muutoksen voimaantuloa. Tällaisen muutoksen yhteydessä sinulla on oikeus irtisanoa tilaus sinä päivänä, jona muutos tulee voimaan, sillä edellytyksellä, että muutos on olennaisesti negatiivinen ja että olemme vastaanottaneet toimittamasi irtisanomisilmoituksen ennen muutoksen voimaantuloa. Jos et irtisano tilaustasi , sinun katsotaan hyväksyneen muutoksen.

Sopimuksen siirto

Sopimus on voimassa vain yksittäisten käyttäjien kohdalla, eikä käyttäjä voi siirtää sopimusta tai mitään sen tarjoamaa oikeutta tai siitä johtuvaa velvollisuutta kolmannelle osapuolelle. Viaplaylla on oikeus siirtää tämä sopimus tai mikä tahansa sen osa kolmannelle osapuolelle.

Täydellinen sopimus

Nämä yleiset ehdot yhdessä Viaplayn Tietosuojaperiaatteiden ja Evästeperiaatteiden kanssa muodostavat sinun ja Viaplayn välisen täydellisen sopimuksen, joka korvaa kaikki aiemmat, sekä kirjalliset että suulliset sopimukset, jotka liittyvät tämän sopimuksen asiasisältöön.

Ylivoimainen este

Viaplay ei ole vastuussa sinulle, jos Verkkosivusto tai Palvelu ei toimi, ei ole saatavilla tai siinä on häiriö, eikä myöskään mistään viivästyksestä näiden yleisten ehtojen noudattamisessa, jos edellä mainitut johtuvat mistä tahansa sellaisesta syystä, jota Viaplay ei ole voinut kohtuudella välttää. Edellä mainittu koskee myös sellaista tilannetta, jossa Viaplayn mahdollista alihankkijaa on kohdannut edellä mainittu ylivoimainen este, eikä Viaplaylla ole ollut mahdollisuutta turvautua vaihtoehtoiseen alihankkijaan.

EHDON PÄTEMÄTTÖMYYS

Mikäli jokin näiden yleisten ehtojen yksittäinen ehto olisi pätemätön tai mahdoton toteuttaa, ei se kuitenkaan aiheuta yleisten ehtojen pätemättömyyttä kokonaisuudessaan. Tuota yksittäistä ehtoa sovelletaan lain sallimassa laajuudessa.

Yhteystiedot

Jos sinulla on Verkkosivuston käyttöä koskevia ongelmia tai kysymyksiä, ota yhteyttä osoitteeseen support@viaplay.fi.

March 2016