Viaplay – yleiset ehdot

YLEISTÄ

Viaplay on Internet-pohjainen palvelu audiovisuaalisen sisällön toimittamiseen rekisteröidyille laitteille yksittäisten ostojen, vuokrausten tai tilausten perusteella Sitoutumisajalla tai ilman Sitoutumisaikaa (”Palvelu”). Palvelun välityksellä näet suoratoistolla tai lataamalla erilaisten pakettien sisältämiä tv-sarjoja, elokuvia, urheilutapahtumia ja muuta sisältöä videoformaatissa, suoratoistona tai ladattuna. Tällä hetkellä saatavilla olevia Viaplay-paketteja koskevia lisätietoja saat Viaplay.fi- sekä Viaplay.com-verkkosivustoilta (jäljempänä yhteisesti ”Verkkosivusto”).

Tietoa meistä

Palvelun tarjoaa Viasat AB (”Viaplay”, “Me”, “Meidän” tai “Meitä”). Yritys on rekisteröity Ruotsissa, ja yritystunnuksemme on 556304-7041 ja osoitteemme Box 171 04, 104 62 Stockholm. Voit tutustua käytännesääntöihimme osoitteessa www.mtg.se.

Palvelu on Britannian valvontaviranomaisen, Ofcomin valvonnan alainen. Ofcom sääntelee tilausohjelmapalveluiden toimituksellista sisältöä. Tähän sisältyy sen varmistaminen, että tiettyjä sääntöjä noudatetaan. Mainitut säännöt edellyttävät, ettei tiettyä materiaalia tarjota lapsille, kieltävät täysin tietyt muut materiaalit (mukaan lukien materiaalit, jotka todennäköisesti voivat synnyttää vihaa) ja ohjaavat ohjelmien tuotesijoittelua sekä yksittäisten ohjelmien tai palveluiden sponsorointia.

Jos olet valittanut Meille etkä ole tyytyväinen vastaukseemme, voit lähettää Ofcomille yllä mainittuihin seikkoihin liittyvän kantelun vaadittaessa tarjottavista palveluistamme. Kantelun voi tehdä käyttämällä osoitteessa https://www.ofcom.org.uk/tv-radio-and-on-demand/how-to-report-a-complaint/complain-about-a-video-on-demand-service saatavilla olevaa lomaketta.

Huomioithan, että Ofcom on tilausohjelmapalveluiden toimituksellisen sisällön valvontaviranomainen. Palveluidemme yhteydessä lähetettäviä mainoksia sääntelee brittiläinen mainostamisstandardiviranomainen, Advertising Standards Authority (”ASA”). ASA:n valitusprosessista on saatavilla tietoa osoitteessa https://www.asa.org.uk/make-a-complaint.html tai puhelimitse numerosta(+44 020 7492 2222). Voit myös lähettää kantelun ASA:lle postitse osoitteeseen Advertising Standards Authority, Mid City Place 71 High Holborn, London WC1V 6QT.

Mahdolliset teknisiä ongelmia, laskutusta, asennusta tai markkinointia koskevat kysymykset tulee osoittaa suoraan Meille näistä yleisistä ehdoista löytyviä yhteystietoja käyttäen.

Lisätietoa Ofcomista on saatavilla osoitteessa www.ofcom.org.uk ja ASA:sta osoitteessa www.asa.org.uk.

Yleiset ehdot

Nämä yleiset ehdot (yhdessä asiakirjojen kanssa, joihin niissä viitataan) koskevat kaikkia Palvelun käyttäjiä ja ovat heitä oikeudellisesti sitovia. Sinun tulee lukea ja hyväksyä nämä yleiset ehdot ennen Palvelun käyttämistä. Palvelua käyttämällä osoitat hyväksyväsi nämä ehdot ja sitoudut noudattamaan niitä. Nämä yleiset ehdot ovat voimassa niin kauan kuin sinulla on asiakassuhde Meidän kanssamme. Jos et hyväksy jotakin yleisten ehtojen kohtaa tai et pysty noudattamaan ehtoja, et saa käyttää Palvelua.

Jos haluat katsella Viaplayta AppleTV:n kautta, iOS-laitteilla tai tehdä ostoksia iTunesin kautta, sinun täytyy hyväksyä Applen iTunesin käyttöehdot.

Palvelun käyttöoikeuksien saaminen ja Palvelun käyttö

Sinun on oltava Meidän asiakkaamme voidaksesi käyttää Palvelua. Tulet asiakkaaksemme perustamalla käyttäjätilin ja käyttäjäprofiiliin Verkkosivustolle rekisteröitymällä Verkkosivustolla ja hyväksymällä nämä yleiset ehdot ja muun liitännäisen dokumentaation (lue tästä lisää alla olevasta otsikosta “Käyttäjänimi ja Salasana”). Voit päättää asiakassuhteesi Meidän kanssamme poistamalla käyttäjätilisi ja asiakasprofiilisi. Voit poistaa asiakastilisi ja käyttäjäprofiilisi ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme (yhteystiedot löytyvät kohdasta “Asiakastuki” alla). Huomioithan, että samaa kirjautumispalvelua käytetään Viafree play-palvelussa, jonka Modern Times Group MTG AB -konserniin kuuluva yhtiö tarjoaa. Tämä tarkoittaa, että jos päätät asiakassuhteesi Meidän kanssamme poistamalla käyttäjätilisi ja asiakasprofiilisi, päättyy samalla myös asiakassuhteesi Viafreen kanssa ja Viafreelle luotu käyttäjätilisi sekä asiakasprofiilisi poistetaan. Poistaaksesi Palvelulle luodun käyttäjätilisi ja asiakasprofiilisi, tulee sinun ensin lopettaa Meidän kanssamme tekemäsi tilaus (lue lisää kohdasta “Palvelun irtisanominen” alla).

Kun olet luonut käyttäjätilin ja asiakasprofiilin Verkkosivustolla, saat Palvelun käyttöoikeuden seuraavasti:

  • Tekemällä yksittäisen maksusuorituksen, saadaksesi pääsyn tiettyyn sisältöön (”Kertamaksu”) joko ostaaksesi (”Electronic Sell Through”), vuokrataksesi 48 tunniksi (Viaplay Storen kautta), saadaksesi pääsyn liveurheilulähetyksiin 24 tunniksi (“Sport Day Pass”) tai saadaksesi pääsyn yhden tapahtuman livelähetykseen, kuten esimerkiksi yksittäiseen jalkapallo-otteluun; tai
  • Tilaamalla Palvelun kuukausiperusteisesti toistaiseksi voimassaolevana valitsemalla yhden tai useamman sisältöpaketin ja maksamalla kuukausimaksua etukäteen (“Tilausmaksu”) kunnes irtisanot tilauksen. Jokaista kuukautta, jona tilaat Palvelua maksamalla Tilausmaksun, kutsutaan “Tilausjaksoksi”; tai
  • Milloin mahdollista, tekemällä tilauksen määräajaksi valitsemalla yhden tai useamman sisältöpaketin sopimuksen tekohetkellä määritellylle ajanjaksolle (esimerkiksi 12 kuukautta) ja tilaamalla Palvelua koko tälle ennalta määritellylle ajanjaksolle ja maksamalla Tilausmaksumaksu kerran kuukaudessa etukäteen, tai kun sopimuksentekohetkellä niin määrätään, pidemmälle etukäteiselle ajanjaksolle (“Tilaus sitoutumisajalla”). Ennalta määritelty sopimuksentekohetkellä yksilöity ajanjakso on lyhyin aika, jona sinun on tilattava Palvelua (“Sitoutumisaika”), jos sinulla on Tilaus sitoutumisajalla. Sitoutumisajan päätyttyä Tilauksesi muuttuu toistaiseksi voimassa olevaksi kohdan b mukaisesti, kunnes irtisanot tilauksesi. Tilauksesi muuttuu toistaiseksi voimassaolevaksi vain, jos hyväksyt tilauksen jatkuvuuden.

Voit vaihtoehtoisesti saada Palvelun käyttöoikeuden muiden Viaplayn tai sen lähellä olevien yritysten tarjoamien palveluiden kautta.

Sisällön ostaminen (Electronic Sell Through) antaa rajoittamattoman pääsyn ostetun sisällön suoratoistoon ja toistamiseen niin kauan kuin se kuuluu meidän ja oikeudenhaltijan väliseen sopimukseen. Sisältöä on myös mahdollista ladata siten, että sitä on voi katsoa ilman Internet-yhteyttä niillä laitteilla, joissa Viaplay tukee tätä ominaisuutta. Mikäli sopimuksemme oikeudenhaltijan kanssa päättyy, tai pääsy sisältöön päättyy jostain muusta syystä (kuten esimerkiksi teknisistä syistä), on sinulla oikeus suhteelliseen korvaukseen etukupongin muodossa, jonka voit käyttää Palveluihin.

Saadaksesi Palvelun käyttöoikeuden, sinun tulee:

  1. Olla vähintään 18-vuotias;
  2. Asua vakituisesti Suomessa (”Toimialue”);
  3. Läpäistä tavanomainen luottotietojen tarkistus;
  4. Vahvistaa, että rekisteröitymisen yhteydessä antamasi tiedot ovat totuudenmukaiset ja oikeat ja että tulet ilmoittamaan meille, mikäli nämä tiedot jonain hetkenä muuttuvat;
  5. Ymmärtää, että Palvelu on käytettävissäsi ainoastaan sillä Toimialueella, jossa sinulla on asuinpaikka. Viaplay ei ole missään vastuussa mistään kuluista, oikeudenloukkauksista tai muista seikoista, kuten vahingonkorvausvastuista, jotka aiheutuvat siitä, että käytät tai yrität käyttää Palvelua Toimialueen ulkopuolella;
  6. Käyttää Palvelua ainoastaan henkilökohtaiseen ja yksityiseen tarkoitukseen, eikä mihinkään kaupalliseen tai yhteisölliseen tarkoitukseen;
  7. Varmistaa, että sinulla on käytössäsi joko asianmukainen mobiiliverkko ja/tai laajakaistainen Internet-yhteys omalla kustannuksellasi;
  8. Varmistaa, että Palvelun käyttöön rekisteröity laite löytyy Verkkosivustomme osasta ”Tuetut laitteet”;
  9. Olla käyttämättä Palvelua millään lainvastaisella tai sopimattomalla tavalla ja varmistaa, ettei kukaan muukaan tee niin; ja
  10. Rekisteröidä maksutietosi.

Henkilötietojen käsittely

Kun rekisteröit käyttäjätilin meille ja luot asiakasprofiilin Palveluun, ja kun käytät Palvelua, tulemme keräämään sinusta tiettyjä henkilötietoja. Voit lukea lisää siitä, mitä tietoa keräämme ja kuinka käsittelemme keräämiämme tietoja tietosuojakäytännöstämme.

Laitteet, järjestelmät ja kytkettävyys

Mahdollisuutesi käyttää Palvelua riippuu siitä, onko käytössäsi vaadittavat laitteet, järjestelmät ja kytkettävyys. Ennen Kertamaksua tai Palvelun tilaamista sinun on varmistettava, että käytössäsi on kaikki laitteet, järjestelmät ja liitettävyys, jotka Palvelun asianmukaiseen katsomiseen vaaditaan. Järjestelmän vähimmäisvaatimukset on eritelty Verkkosivustollamme, mutta näiden noudattaminen ei takaa, että Palvelun katselu onnistuu aina. Verkkosivustomme osiosta ”Tuetut laitteet” voit tarkistaa, millä laitteilla voit käyttää Palvelua.

Voimme ajoittain päättää, millä laitteilla Palvelua voidaan käyttää. Voit rekisteröidä Palvelun käyttöön enintään neljä (4) laitetta sekä hyväksytyn Viasat-boxin, jotka on lueteltu “Tuetut laitteet” Verkkosivustolla, etkä voi vaihtaa enempää kuin yhden (1) rekisteröidyn laitteen 90 päivän ajanjakson sisällä.

Laitteet, jotka voidaan tällä hetkellä rekisteröidä, on lueteltu Verkkosivustomme kohdassa ”Tuetut laitteet”. Viaplay ei ole vastuussa mistään laitteesta, jota valmistaa, myy tai operoi muu kuin Viaplay, emmekä myöskään takaa näiden laitteiden toimivuutta tai yhteensopivuutta Palvelun kanssa.

Voit streamata sisältöä samanaikaisesti enintään kahdella rekisteröidyllä laitteella. Te jotka olette maksaneet live-lähetykseen tapahtumasta, kuten pay per view, voitte katsella lähetystä vain yhdellä laitteella kerrallaan.

Ymmärrät, että Palvelun saatavuuteen saattaa vaikuttaa tietoverkkoliikenteen ruuhkat tai muut verkosto-, ISP-, sähkö-, tietokone- tai muut viestintäongelmat tai -häiriöt ja että Viaplay ei ole vastuussa siinä tapauksessa, että Palvelun käyttö ei onnistu tällaisesta ruuhkasta, ongelmasta tai häiriöstä johtuen.

Käyttäjänimi ja salasana

Rekisteröitymisen, sekä käyttäjätilin ja asiakasprofiilin luonnin yhteydessä Verkkosivustolla sinua pyydetään valitsemaan käyttäjänimi ja luomaan salasana, jotta voit kirjautua Palveluun ja käyttää sitä. Rekisteröityessäsi Apple TV:hen iTunes-palvelun (”iTunes”) kautta, tarvitsee sinun vain luoda haluamasi salasana saadaksesi pääsyn Palveluun muusta rekisteröidystä laitteesta kuin Apple TV:stä. Samaa kirjautumispalvelua käytetään sekä Palvelussa että Viafree play-palvelussa. Tämä tarkoittaa, että rekisteröinnin jälkeen sinulla on sama käyttäjänimi ja salasana sekä Palveluun että Viafree -palveluun, ja voit kirjautua molempiin palveluihin käyttäjänimelläsi ja salasanallasi. Huomioi kuitenkin, että Viafree on erillinen palvelu erillisine yleisine ehtoineen (saatavilla osoitteesta www.viafree.fi) ja että sinulta saatetaan edellyttää Viafree -palvelun yleisten ehtojen hyväksymistä ennen Viafree -palveluun pääsyä kirjautuessasi Viafree -palveluun ensimmäistä kertaa käyttäjätunnuksella ja salasanalla. Sinua saatetaan samalla tavoin pyytää hyväksymään muita toimintaperiaatteita ja/tai ehtoja, esimerkiksi salassapitoperiaatteet ja periaatteet evästeiden käytöstä. Kun olet rekisteröitynyt Viafree -palveluun voit luoda käyttäjätilin ja asiakasprofiilin Palveluun kirjautumalla Palveluun Viafree -palvelua varten luomallasi käyttäjätunnuksella ja salasanalla, mutta päästäksesi Palvelun sisältöön ostoksen tai tilauksen tehtyäsi, tulee sinun lukea ja hyväksyä nämä yleiset ehdot, ja tämä sinut myös pyydetään tekemään. Vasta kun olet hyväksynyt nämä yleiset ehdot, käyttäjätilisi Palveluun luodaan ja saat asiakassuhteen Meidän kanssa. Yhteinen kirjautumispalvelu merkitsee lisäksi, että mikäli vaihdat salasanasi Palveluun, tai Viafree -palveluun, vaihtuu salasana molempien palveluiden osalta.

Käyttäjänimi ja salasana ovat luottamuksellista tietoa, eikä niitä saa luovuttaa millekään kolmannelle osapuolelle. Viaplaylla on oikeus koska tahansa, kohtuullisen varotusajan puitteissa, pyytää sinua vaihtamaan salasanaasi. Ymmärrät, että tällainen muutos saattaa keskeyttää pääsysi palveluun väliaikaisesti, sekä soveltuvin osin Viafree -palveluun, koska kirjautumispalvelu on molemmissa sama.

Jos epäilet, että joku toinen käyttää käyttäjänimeäsi ja/tai salasanaasi, sinun on ilmoitettava asiasta meille välittömästi ja vaihdettava salasanasi. Jos Viaplaylla on syytä olettaa, että käyttäjänimi ja/tai salasana on paljastettu valtuuttamattomalle henkilölle tai että niitä on muutoin väärinkäytetty valtuuttamattoman henkilön toimesta, Viaplaylla on oikeus katkaista Palvelun tarjoaminen välittömästi ja/tai poistaa käyttöoikeutesi Palveluun tai millä tahansa muulla keinolla estää kielletyn toiminnan jatkuminen.

Alaikäiset henkilöt

Palvelu saattaa sisältää aineistoa, joka ei ole sopivaa alaikäisille henkilöille ja joka saattaa olla myös muiden mielestä loukkaavaa.

Jos haluat rajoittaa alaikäisten pääsyä sisältöön, voit ottaa käyttäjätilillesi lapsilukon käyttöön ”Oma tili” -osion kohdassa ”Lapsilukko”. Palvelua ei ole tarkoitettu lasten käyttöön ilman vanhemman tai huoltajan osallistumista, valvontaa ja hyväksyntää. Tämän vuoksi sinun ei tule antaa nelinumeroista tunnuslukuasi lapselle, jos otat lapsilukon käyttöön.

Sähköpostiosoite

Viaplayn lähettämät tiedot ja ilmoitukset lähetetään rekisteröitymisen yhteydessä annettuun sähköpostiosoitteeseen. Jos sähköpostiosoitteesi muuttuu, sinun on viipymättä päivitettävä profiilisi Verkkosivustolla. Viaplaylla on oikeus pitää uusinta annettua sähköpostiosoitetta asiakkaan oikeana sähköpostiosoitteena.

Maksut ja Maksuviiveet

Palvelun käyttämisen edellytys on, että rekisteröit maksutietosi Palvelussa.

Lisätietoja Palvelun maksamiseen käytettävissä olevista pankki- ja luottokorteista löydät Verkkosivustolta.

Rekisteröidessäsi maksutietosi kansanvälisten standardien (PCI DSS Payment Card Industry Data Security Standard) mukaisesti hyväksytty kolmas osapuoli rekisteröi ja tallettaa Viaplayn toimeksiannosta ne maksutiedot, jotka ovat tarpeen Palvelun käyttämiseksi.

Kertamaksut maksetaan oston yhteydessä ja veloitetaan ilmoittamaltasi luotto- tai pankkikortilta tai muuta sovittua maksutapaa käyttäen, esimerkiksi Klarnan tai muun maksupalvelun kautta. Huomioithan, että mikäli valitset maksun Klarnan tai muun maksupalvelun kautta, sinua voidaan pyytää hyväksymään kyseisen maksupalvelun käyttöehdot. Saadaksesi lisätietoa siitä, kuinka maksut Klarnan kautta toimii, vieraile verkkosivulla www.klarna.fi. Jos teet kertamaksuja Apple TV:ssä tai iOS -laitteessa iTunesin kautta (kun se on mahdollista), veloitetaan Kertamaksu siltä luotto- tai maksukortilta, jonka olet liittänyt iTunesiin. Jos Kertamaksuja ei voi laskuttaa iTunesin kautta, tulee sinun joka olet tehnyt tilauksen Apple Tv:ssä tai iOS -laitteessa iTunesin kautta, Kertamaksutilanteissa valita jokin muu maksutapa, kuten esimerkiksi luotto- tai pankkikortti. Aiempia ostoja koskevia tietoja löydät Verkkosivuston ”Oma tili” kohdasta. Tilausmaksu maksetaan kuukausittain kunkin alkavan kuukauden osalta etukäteen ja veloitetaan ilmoittamaltasi luotto- tai pankkikortilta tai maksetaan muuta sovittua maksutapaa käyttäen, esimerkiksi Klarnan tai muun maksupalvelun kautta. Huomioithan, että mikäli teet maksun Klarnan tai muun maksupalvelun kautta, sinua saatetaan pyytää hyväksymään kyseisen maksupalvelun ehdot. Saadaksesi lisätietoa siitä, kuinka maksut Klarnan kautta toimii, vieraile verkkosivulla www.klarna.fi. Jos olet tehnyt tilauksen Apple TV:ssä tai iOS -laitteessa iTunesin kautta, tullaan Tilausmaksu veloittamaan iTunesiin liittämältäsi luotto-tai pankkikortilta. Maksu tilauksen uudistamisesta kuukausittain tulee maksettavaksi aina Tilausjakson päättyessä. Jos sinulla on Tilaus sitoutumisajalla, jossa Tilausmaksu maksetaan kuukausittain, erääntyy Tilausmaksu maksettavaksi valitun maksupalvelun ehtojen mukaisesti.

Sitoudut siihen, että sinulla on riittävät varat Tilausmaksun ja/tai Kertamaksun (”Maksut”) maksamiseen niiden erääntyessä. Myöhästynyt maksu antaa Viaplaylle oikeuden lainsäädännön mukaisten viivästyskorkojen perimiseen sekä tarvittaessa lainsäädännön mukaiseen perintään. Jos sinulla ei ole riittävästi varoja laskun maksamiseen eräpäivänä, tai jos maksua ei jostain muusta syystä voida saattaa loppuun, on Meillä  oikeus jatkaa Maksujen perimistä ja tehdä uusia yrityksiä maksun läpiviemiseksi kunnes maksu suoritetaan. Odottaessamme täyden maksun suorittamista, on meillä myös oikeus välittömästi keskeyttää tai rajoittaa (“jäädyttää”) pääsyäsi Palveluun tai Palvelun käyttöäsi kunnes maksu on suoritettu. Tämän lisäksi Viaplaylla on oikeus purkaa tilaus kokonaisuudessaan välittömin vaikutuksin, jos Maksu myöhästyy yli 10 päivää. Jos sinulla on Tilaus sitoutumisajalla, tulee sinun välittömästi maksaa Maksut jäljellä olevasta Sitoutumisajasta, huolimatta siitä että Me puramme tilauksen tämän kohdan mukaisesti. Jos Maksujen kattamiseen ei ole riittävästi varoja, Viaplaylla on lisäksi oikeus periä velka muilla tavoin.

Hinnat ja pakettimuutokset

Maksut veloitetaan kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukaisesti. Katsoessasi elokuvaa Viaplay Storesta tai yksittäisen urheilutapahtuman livelähetystä, niin sanottua kertamaksu-tv:n on-demand-sisältöä, tai olet ostanut Sport Day Pass -palvelun, tulee maksettavaksi lisämaksu. Hinnat ilmoitetaan Verkkosivustolla, ja ne saattavat muuttua ajoittain. Asiasta ilmoitetaan sinulle näiden ehtojen mukaisesti. Huomaa, että Sport Day Pass -palvelun hinta saattaa vaihdella päiväkohtaisesti. Ns. ”Harkinta-aikaan” kuuluviin oikeuksiisi liittyen mitään maksettuja Maksuja ei palauteta, eikä Viaplay anna hyvityksiä tai krediittejä mistään Palvelun käyttämättä jättämisestä tai sen osittaisesta käytöstä.

Edellyttäen, että tilaukseksi on toistaiseksi voimassa oleva (ilman Sitoutumisaikaa), Sinulla on oikeus muuttaa pakettiasi Tilausjakson aikana. Muuttaaksesi pakettiasi, tee se Verkkosivuston Oma tili –osiossa. Tilaamasi paketin versiopäivitys saattaa nostaa nykyisen etukäteen maksetun Tilausjaksosi Tilausmaksua. Tilauksesi versiopäivityksessä uusi Tilausmaksu veloitetaan luotto- tai pankkikortiltasi ja aiemmin maksettu Tilausmaksu vähennetään määräsuhteessa. Uuden versiopäivityksen Tilausmaksu on tämän jälkeen voimassa seuraavan maksun eräpäivästä lähtien. Jos päätät päivittää Tilauksesi hinnaltaan edullisempaan pakettiin, sekä hinnan että paketin muutos tulevat voimaan seuraavan maksun eräpäivänä.

Mikäli olet tehnyt Tilauksen Apple TV:hen tai iOS -laitteeseen iTunesin kautta ja haluat muuttaa tilaustasi, tee se iTunesissa. Mikäli sinulla on kysymyksiä tai kaipaat apua tähän liittyen, ole hyvä ja ota yhteyttä asiakaspalveluumme (yhteystiedot löytyvät alla kohdasta “Asiakastuki”).

Hinnanmuutokset

Meillä on oikeus muuttaa Palveluiden Maksuja, mutta jos Maksut muuttuvat toistaiseksi voimassaolevan Tilausjakson aikana, Viaplay ilmoittaa asiasta sähköpostitse vähintään 30 päivää ennen muutosta. Tilauksiin sitoutumisajalla sovittu hinta on voimassa koko Sitoutumisajan. Maksujen muuttaminen lyhyemmällä varoitusajalla tai Sitoutumisajan aikana on kuitenkin sallittua, jos Viaplayn kulut Palvelun saataville asettamisesta kasvavat verotuksen tai yleisten maksujen, valuuttakurssivaihteluiden, kolmansista osapuolista riippuvien kulujen, viranomaismääräysten tai lakien ja muiden säännösten muutosten vuoksi ja jos muutos Maksuissa ei ylitä kasvaneiden kustannusten määrää.

Jos et hyväksy Maksuihin liittyviä muutoksia, sinulla on oikeus irtisanoa Tilauksesi siitä päivästä lähtien, jona muutos tulee voimaan, sillä edellytyksellä, että Viaplaylle on ilmoitettu asiasta vähintään kolme (3) päivää ennen muutosten voimaantuloa.

Maksuja koskeviin muutoksiin luetaan myös uuden maksun käyttöönotto.

Veloituksettomat kokeilutarjoukset

Viaplay saattaa tarjota uusille asiakkaille oikeuden käyttää Viaplay-paketteja ilmaiseksi määrätyn ajan (”Tarjous”). Jotta voisit hyödyntää Tarjouksen, sinä tai toinen talouteesi kuuluva henkilö ette ole saaneet käyttää Tarjousta tai mitään samankaltaista erikoistarjousta aikaisemmin.

Tarjous antaa sinulle oikeuden hyödyntää tiettyjä Viaplayn paketteja ilmaiseksi määrätyn ajanjakson alkaen siitä, kun olet hyväksynyt Tarjouksen ja vahvistanut tilitietosi Verkkosivustolla. Mikäli olet rekisteröitynyt Apple TV:n tai iOS -laitteen kautta iTunesilla Tarjouksen saadaksesi, voit hyödyntää Tarjousta siitä lukien, kun olet hyväksynyt Tarjouksen ja vahvistanut tilitietosi Apple TV:ssä tai iOS -laitteessa.

Sen jälkeen, kun Tarjouksen mukainen Palvelu päättyy, sinulta veloitetaan paketista Verkkosivustolla olevan hinnaston mukainen maksu, ellet nimenomaan päätä irtisanoa Tarjouksen mukaista Palvelua päättymään:

  1. välittömästi, mikäli teet irtisanomisen neljäntoista (14) kalenteripäivän kuluessa laskettuna veloituksettoman kokeilujakson alkamisesta alla olevan kohdan”Harkinta-aika ja peruuttamisoikeus” mukaisesti; tai
  2. kokeilujakson viimeisenä päivänä, mikäli teet irtisanomisen sen jälkeen kun neljätoista (14) kalenteripäivää on kulunut veloituksettoman kokeilujakson alkamisesta, kuitenkin viimeistään kokeilujakson viimeisenä päivänä.

Peruaksesi tai päättääksesi Tarjouksen mukaisen Palvelun, sinun tulee tehdä se Verkkosivustomme osiossa ”Oma tili”.

Mikäli olet rekisteröitynyt Apple TV:n tai iOS -laitteen kautta iTunesilla Tarjouksen saadaksesi, Tarjouksen päätyttyä sinulta veloitetaan paketista Verkkosivustolla olevan hinnaston mukainen maksu, ellet nimenomaan päätä irtisanoa Tarjouksen mukaista Palvelua. Jos et halua jatkaa asiakkuutta, on sinun irtisanottava Tarjouksen mukainen Palvelu kokeilujakson aikana. Tarjous päättyy kokeilujakson viimeisenä päivänä. Peruaksesi tai Päättääksesi Tarjouksen mukaisen Palvelun, mene Verkkosivuston osioon ”Oma tili” ja seuraa linkkiä iTunesiin.

Irtisanomisen jälkeen et voi enää käyttää hyväksesi irtisanomaasi Tarjouksen mukaista Palvelua tai Viaplayn mahdollisesti tarjoamaa uutta Tarjousta.

Palvelunmuutokset

Ilmoitettuaan asiasta sähköpostitse tai Verkkosivustolla Viaplaylla on oikeus muuttaa Palvelua. Tällainen muutos tulee voimaan ilmoituksessa mainittuna päivänä, mutta aikaisintaan 30 päivää ilmoituksen lähettämisestä tai julkaisemisesta. Muutos voi tulla voimaan aiemmin, jos se johtuu mahdollisesta lainrikkomuksesta, viranomaispäätöksestä, lainmuutoksesta tai muusta samankaltaisesta tilanteesta tai jos muutostarve johtuu ylivoimaisesta esteestä. Jos muutos aiheuttaa sinulle huomattavaa haittaa Palvelussa, voit irtisanoa sopimuksen osat, joihin muutos vaikuttaa, laskettuna siitä päivästä jolloin muutos astuu voimaan, sillä edellytyksellä, että Viaplaylle on ilmoitettu asiasta, ennen kuin muutos tulee voimaan.

Koska toimintatapaamme kuuluu Palvelun jatkuva parantaminen, sisältömuutosten ja -päivitysten (kuten esimerkiksi tv-sarjojen, elokuvien tai urheilutapahtumien poistaminen tai lisääminen) sekä verkkosivuston esitystavan muutosten ei katsota olevan muutoksia tämän osion tarkoittamassa merkityksessä.

Sopimusaika ja Tilauksen automaattinen uudistaminen

Kun tilaat Paketin, tilauksesi uudistuu automaattisesti kuukausittain Tilausjaksosi tai Sitoutumisaikasi lopussa, edellyttäen, että hyväksyt tilauksen jatkuvuuden, ja Viaplay jatkaa kuukausimaksun veloittamista rekisteröinnin yhteydessä sovittua maksutapaa käyttäen, kunnes irtisanot tilauksesi.

Palvelun irtisanominen

Jos haluat irtisanoa tilauksesi, voit tehdä sen ”Oma tili” -osion kohdassa ”Tilauksen irtisanominen”. Mikäli olet tehnyt Tilauksen Apple TV:ssä tai iOS -laitteen kautta iTunesilla, tulee sinun tehdä Tilauksesi irtisanominen iTunesissa. Irtisanominen astuu voimaan

  1. kun Tilausjakson kuukausi, jonka aikana ilmoitat Viaplaylle haluavasi peruuttaa palvelun, päättyy, jos sinulla on Tilaus sitoutumisajalla, astuu irtisanominen kuitenkin voimaan vasta Sitoutumisajan päätyttyä; tai
  2. lausekkeissa ”Palvelunmuutokset”, ”Hinnanmuutokset” tai ”Muutokset” ilmoitettujen irtisanomisaikojen mukaisesti, jos irtisanot Palvelun kyseisten lausekkeiden perusteella.

Mikäli olet uutena asiakkaana käyttänyt hyväksesi Viaplayn tarjoamaa edellä tarkoitettua Tarjousta, noudatetaan irtisanomisessa menettelyä, joka on määritelty yllä kohdassa ”Veloituksettomat kokeilutarjoukset”.

Huomioithan, että asiakassuhteesi kanssamme on voimassa ja nämä yleiset ehdot pätevät niin kauan kun käyttäjätilisi ja asiakasprofiilisi säilyy Meillä. Lue lisää siitä, kuinka poistat käyttäjätilisi ja päätät asiakassuhteen yllä olevasta otsikosta “Palvelun käyttöoikeuksien saaminen ja Palvelun käyttö”. Mikäli haluat päättää tilauksesi etuajassa (esimerkiksi päättääksesi asiakassuhteesi Meidän kanssamme), olet kuitenkin velvollinen maksamaan jäljellä olevan Tilausjakson tai Sitoutumisajan.

Viaplay ei hyvitä mitään jo maksamiasi Maksuja.

Mikäli irtisanot tilauksesi, säilyy sinulla edelleen pääsy siihen sisältöön, jonka olet ostanut (Electronic Sell Through). Pidätämme kuitenkin oikeuden muutoksiin.

Irtisanominen, keskeytys ja purkaminen Viaplayn toimesta

Viaplaylla on oikeus irtisanoa tai keskeyttää Palvelun käyttösi milloin tahansa toistaiseksi. Jos irtisanomme sopimuksen, tulemme tarjoamaan sinulle joko

  1. jatketun pääsyn Palveluun niin kauan, kuin käynnissä oleva Tilausjaksosi tai Sitoutumisaikasi on voimassa, mutta tilaustasi ei uusita, tai määräsuhteisen hyvityksen viimeksi maksamastasi Tilausmaksusta; tai
  2. pääsyn Kertamaksulla maksettuihin yksittäisiin Palveluihin, kunnes kyseisen Palvelun jäljellä oleva aika päättyy.

Mikäli:

  1. syyllistyt luvattomaan tai luvattomaksi epäiltyyn Palvelun käyttöön,
  2. jätät noudattamatta näitä yleisiä ehtoja, tai
  3. maksusuorituksesi myöhästyy yli 10 päivää;

Viaplaylla on oikeus irtisanoa Palvelu välittömin vaikutuksin, jolloin jäljellä olevaan sopimuskauteen liittyvät jäljellä olevat Tilausmaksut on välittömästi maksettava Viaplaylle. Tämä merkitsee sitä, että mikäli sinulla on Tilausjakso Sitoutumisajalla, on sinun maksettava välittömästi jäljelle jäävästä Sitoutumisajasta perittävä Tilausmaksu, huolimatta siitä, että Me irtisanomme tilauksen tämän kohdan mukaisesti. Lisäksi Viaplay pidättää itsellään oikeuden vaatia vahingonkorvausta, mikäli Viaplaylle aiheutuu vahinkoa yllä kohdissa a.– b. kuvattujen rikkomusten seurauksena.

Harkinta-aika ja peruuttamisoikeus

Jos olet juuri rekisteröitynyt Viaplayhin Internetin kautta ja olet muuttanut mieltäsi tilaamisesta, sinulla on oikeus peruuttaa tilauksesi 14 päivän aikana (”Harkinta-aika”) ja saada maksamasi maksut kokonaisuudessaan takaisin 14 päivän kuluessa ostosta. Peruuttamisoikeutta ei kuitenkaan ole, jos digitaalisen sisällön toimittamista koskevan Palvelun tilaamisen yhteydessä olet nimenomaisesti antanut ennakkosuostumuksesi peruuttamisoikeuden menettämiseen tilanteessa, jossa digitaalisen sisällön toimittaminen sähköisesti aloitetaan ennen peruuttamisajan päättymistä. Peruuttamisoikeutta ja oikeutta saada maksuja takaisin ei kuitenkaan ole, mikäli kirjaudut sisään Palveluun 14 päivän kuluessa siitä, kun olet saanut vahvistuksen tehdystä Tilauksesta tai Kertamaksustasi. Aloittamalla Palvelun käyttämisen katsomalla sisältöä, johon sinulla on pääsy tekemäsi tilauksen tai Kertamaksun johdosta, hyväksyt, että peruuttamisoikeus raukeaa.

Kun ostat yhden tai useamman Palvelun, Harkinta-aika alkaa, kun olet saanut vahvistuksen tilauksesta tai Kertamaksusta. Voit ilmoittaa tilauksesi peruuttamisesta suullisesti tai kirjallisesti. Muista kuitenkin, että on sinun vastuullasi pystyä jälkikäteen näyttämään peruuttaneesi tilauksesi ajoissa. Löydät vakiomuotoisen peruuttamislomakkeen mallin Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilta, osoitteesta www.kkv.fi. Sieltä löydät lisätietoa peruuttamisoikeudesta ja etämyynnistä.

Peruaksesi tilauksesi toimita Harkinta-ajan kuluessa peruuttamisilmoituksesi Viaplayn asiakaspalveluun

  • sähköpostitse osoitteeseen support@viaplay.fi; tai
  • soittamalla numeroon 0800 112 787 (avoinna arkisin klo 13.00–22.00, viikonloppuisin 12.00–19.00).

Peruuttaaksesi Tarjouksen kohdan ”Veloituksettomat kokeilutarjoukset” mukaisesti, on se tehtävä osiossa ”Oma tili”.

Reklamaatio

Huomatessasi omasta toiminnastasi riippumattoman virheen Palvelussa, sinulla on oikeus saada virhe oikaistuksi. Säilyttääksesi oikeutesi virheen korjaamiseen, sinun on otettava yhteyttä Viaplayn asiakaspalveluun puhelimitse, sähköpostitse tai postitse kohtuullisen ajan kuluessa virheen havaitsemisesta tai siitä, kun virhe olisi pitänyt havaita, ja kertoa, miksi mielestäsi Palvelu on virheellinen.

Reklamaatio, joka on tehty kahden (2) kuukauden kuluessa siitä, kun virhe on havaittu, katsotaan aina oikea-aikaiseksi. Reklamaation tehtyäsi asiasi käsitellään 24 tunnin kuluessa. Viaplay vastaa mahdollisista kustannuksista, jotka johtuvat sellaisen virheen korjaamisesta, jota koskeva reklamaatio on hyväksytty. Kolmen (3) vuoden jälkeen sinulla ei ole enää oikeutta reklamoida, ellei muuta esimerkiksi takuuehdoista johdu. Lisätietoja oikeuksistasi kuluttajana löydät osoitteesta www.kkv.fi.

Viaplay varaa oikeuden veloittaa sellaisista korjauskustannuksista, jotka johtuvat sinun toiminnastasi aiheutuneesta virheestä.

Asiakastuki

Ottaaksesi yhteyttä Viaplayn asiakastukeen voit joko:

  • lähettää sähköpostia osoitteeseen support@viaplay.fi.; tai
  • soittaa Viaplayn asiakaspalveluun 0800 112 787 (arkisin klo 13.00–22.00, viikonloppuisin 12.00–19.00).

Kuluttajana löydät lisätietoa esimerkiksi palauttamisoikeuteen liittyen myös Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilta, osoitteesta www.kkv.fi.

Immateriaalioikeudet

Kaikki Palvelun sisältö on suojattu Suomen tai muiden maiden lainsäädännön mukaisesti. Kaikki tekijänoikeudet ja muut immateriaalioikeudet Palvelun muodostavaan aineistoon tai sisältöön kuuluvat Viaplaylle tai ovat Viaplayn lisensoimia. Viaplay myöntää sinulle ei-yksinomaisen lisenssin tällaisiin oikeuksiin ainoastaan henkilökohtaisia ja yksityisiä tarkoituksia varten (ei mihinkään kaupallisiin tarkoituksiin) sillä edellytyksellä, että et:

  1. kopioi, julkaise, jäljennä, vuokraa, ilmoita, lähetä, jakele, välitä tai saata Palvelun sisältöä saataville julkisesti tai valtuuta ketään muuta henkilöä tekemään siten;
  2. lataa, lähetä eteenpäin tai jaa mitään Palvelun sisältöä, käytä Palvelua minkään laitteen avulla, jota et ole rekisteröinyt, tai ota mitään maksua Palvelun katsomisesta;
  3. kierrä, muunna, poista, takaisinmallinna, takaisinkäännä, pura, muuta tai muuten kajoa mihinkään Palvelun osana olevaan turva- tai salaus- tai muuhun tekniikkaan tai ohjelmistoon.

Sinulle ei siirry Palvelun tai minkään sen sisällön omistusoikeutta.

Näiden määräysten ja immateriaalioikeuksien rikkominen katsotaan aina näiden yleisten ehtojen vakavaksi rikkomukseksi, jolloin Viaplaylla on oikeus sulkea Palvelusi välittömästi ja/tai poistaa käyttöoikeutesi Palveluun tai millä tahansa muulla keinolla estää kielletyn toiminnan jatkuminen.

Turvallisuus

Et saa yrittää ohittaa Viaplayn turvajärjestelmää tai yrittää testata Palvelun turvallisuutta.

Et saa käyttää Palvelua tavalla, joka voi vahingoittaa, sulkea, ylikuormittaa, haitata tai loukata toisten käyttäjien Palvelun käyttöä. Tämä kattaa kaiken sellaisen aineiston lähettämisen tai välittämisen, joka sisältää ohjelmistoviruksia tai muita tietokonekoodeja, tiedostoja tai ohjelmia, jotka on suunniteltu vahingoittamaan, keskeyttämään, vaurioittamaan, tuhoamaan tai rajoittamaan minkä tahansa Palveluun suoraan tai välillisesti liitetyn tietokoneohjelmiston tai -laitteiston toimintaa.

Et saa yrittää hankkia luvatonta pääsyä mihinkään tietokonejärjestelmään, verkostoon, sisältöön tai tietoon, josta verkkosivusto, Palvelu tai Palvelun muodostavat järjestelmät koostuvat. Et myöskään saa yrittää hankkia pääsyä aineistoihin tai tietoihin, joita ei tarkoituksellisesti ole asetettu saataville tai hankittavaksi Palvelusta.

Edellä mainittujen määräysten rikkominen katsotaan aina näiden yleisten ehtojen vakavaksi rikkomukseksi, jolloin Viaplaylla on oikeus sulkea Palvelusi välittömästi ja/tai poistaa käyttöoikeutesi Palveluun tai millä tahansa muulla keinolla estää kielletyn toiminnan jatkuminen.

Vastuumme

Palvelu tarjotaan ”sellaisenaan” ja ”saatavuuden mukaan”, emmekä vastaa siitä, että sisältö, tiedot, Palvelu tai muu Palvelussa tai sen kautta tarjottu aineisto on virheetöntä tai täydellistä.  Niin pitkälti kuin mahdollista, emme anna mitään suoraa tai välillistä takuuta tai vakuutusta koskien Palvelun toimivuutta, saatavuutta, laatua, käytettävyyttä tai turvallisuutta.

Viaplay, sitä lähellä olevat yhtiöt ja yhteistyökumppanit ei ole vastuussa suorista, epäsuorista, tilapäisistä tai erityisistä taikka välillistä vahingoista, jotka aiheutuvat Palvelun tai minkään Verkkosivuston tai Palvelun kautta käytettävän kolmannen osapuolen tarjoaman palvelun käytöstä.

Mikään näissä ehdoissa ei rajoita vastuutamme sellaisesta vahingosta, jota emme lain puitteissa voi sulkea pois tai rajoittaa.

Korvaus sopimusrikkomustilanteessa

Mikäli rikot näitä yleisiä ehtoja taikka voimassa olevan lainsäädännön määräyksiä ja rikkomuksesi aiheuttaa vahinkoa Viaplaylle, sitä lähellä oleville yhtiöille tai yhteistyökumppaneille, olet velvollinen korvaamaan Viaplaylle, sitä lähellä oleville yhtiöille ja yhteistyökumppaneille rikkomuksesi seurauksena aiheutuneen vahingon täysimääräisesti, mukaan lukien vahingonkorvaus, vaatimus, kulut ja kustannukset sisältäen oikeudenkäyntikulut.

Sosiaalinen media

Palvelu saattaa antaa sinulle mahdollisuuden profiilisi julkaisemiseen, linkkien jakamiseen Palvelun muiden käyttäjien kanssa ja Palveluun liittyvien toimiesi yhdistämiseen kolmannen osapuolen tarjoamien sosiaalisten verkostointipalveluiden – Facebook, Instagram ja Twitter mukaan lukien, mutta niihin rajoittumatta (”Sosiaalinen media”) – toimintoihin. Jos päätät käyttää tätä ominaisuutta ja päätät yhdistää Palvelun Facebook-tiliisi, Viaplay-profiilisi saattaa tulla julkiseksi muille käyttäjille. Hyväksyt, ettei Viaplay ole vastuussa sisällöstä sen jälkeen, kun se on jaettu Sosiaalisessa mediassa, ja että sinun tulisi katsoa lisätietoja kyseisen Sosiaalisen median käyttöä koskevista asiaankuuluvista ehdoista. Jos käytät Sosiaalista mediaa Palvelun yhteydessä, sitoudut olemaan käyttämättä sitä millään sellaisella tavalla, jonka me katsomme sopimattomaksi, mukaan lukien (mutta rajoittumatta) seuraavat:

  1. Toisiin käyttäjiin kohdistuva epäkunnioittava käyttäytyminen, ahdistelu, kiusaaminen, loukkaaminen sekä toisena henkilönä esiintyminen ja roskapostin lähettäminen muille käyttäjille.
  2. Minkä tahansa hyökkäävän, loukkaavan, halventavan, pornografisen tai säädyttömän aineiston julkaiseminen tai luominen.
  3. Käyttö mihin tahansa lainvastaiseen, moraalittomaan tai vahingolliseen tarkoitukseen.
  4. Minkä tahansa kolmannen osapuolen oikeuksien loukkaaminen.

Verkkosivustollamme olevat linkit

Verkkosivustollamme saattaa olla linkkejä kolmansien osapuolten sivustoille. Viaplay ei valvo kyseisten sivustojen sisältöä eikä ole vastuussa niistä tai mistään menetyksistä tai vahingoista, joita sinulle saattaa aiheutua niiden käytöstä.

Lainkäyttöalue ja sovellettava lainsäädäntö

Jos Viaplayn ja kuluttajan välillä ilmenee erimielisyyksiä, osapuolten on ensin pyrittävä ratkaisemaan kiista yhteisymmärryksessä. Jos osapuolet eivät pääse sopimukseen, kiista kuuluu Suomen oikeusistuinten yksinomaisen toimivallan alaisuuteen. Sanotusta huolimatta kuluttajalla on kuitenkin aina oikeus saattaa riita-asia kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn Suomen kuluttajansuojalain mukaisesti. Kuluttajariitalautakunnan osoite on Hämeentie 3, PL 306, 00531 Helsinki ja internetosoite www.kuluttajariita.fi.

Muutokset

Viaplay pidättää oikeuden muuttaa yleisiä ehtoja tai tehdä niihin lisäyksiä koska tahansa Verkkosivustoa muuttamalla.

Viaplay suosittelee, että pysyt ajan tasalla vierailemalla Verkkosivustolla säännöllisesti. Kaikista merkittävistä muutoksista ja/tai lisäyksistä näihin yleisiin ehtoihin ilmoitetaan sinulle sähköpostitse tai Verkkosivustolla vähintään 30 päivää ennen muutoksen ja/tai lisäyksen voimaantuloa. Tällaisen muutoksen yhteydessä sinulla on oikeus irtisanoa tilaus sinä päivänä, jona muutos tulee voimaan, sillä edellytyksellä, että muutos on olennaisesti negatiivinen ja että olemme vastaanottaneet toimittamasi irtisanomisilmoituksen ennen muutoksen voimaantuloa. Jos et irtisano tilaustasi, sinun katsotaan hyväksyneen muutoksen.

Sopimuksen siirto

Sopimus on voimassa vain yksittäisten käyttäjien kohdalla, eikä käyttäjä voi siirtää sopimusta tai mitään sen tarjoamaa oikeutta tai siitä johtuvaa velvollisuutta kolmannelle osapuolelle. Viaplaylla on oikeus siirtää tämä sopimus tai mikä tahansa sen osa kolmannelle osapuolelle.

Koko sopimus

Nämä yleiset ehdot yhdessä Viaplayn Tietosuojaperiaatteiden ja Evästeperiaatteiden kanssa muodostavat sinun ja Viaplayn välisen koko sopimuksen, joka korvaa kaikki aiemmat, sekä kirjalliset että suulliset sopimukset, jotka liittyvät tämän sopimuksen asiasisältöön.

Ylivoimainen este

Viaplay ei ole vastuussa sinulle, jos Verkkosivusto tai Palvelu ei toimi, ei ole saatavilla tai siinä on häiriö, eikä myöskään mistään viivästyksestä näiden yleisten ehtojen noudattamisessa, jos edellä mainitut johtuvat mistä tahansa sellaisesta syystä, jota Viaplay ei ole voinut kohtuudella välttää. Edellä mainittu koskee myös sellaista tilannetta, jossa Viaplayn mahdollista alihankkijaa on kohdannut edellä mainittu ylivoimainen este, eikä Viaplaylla ole ollut mahdollisuutta turvautua vaihtoehtoiseen alihankkijaan.

EHDON PÄTEMÄTTÖMYYS

Mikäli jokin näiden yleisten ehtojen yksittäinen ehto olisi pätemätön tai mahdoton toteuttaa, ei se kuitenkaan aiheuta yleisten ehtojen pätemättömyyttä kokonaisuudessaan. Tuota yksittäistä ehtoa sovelletaan lain sallimassa laajuudessa.

Yhteystiedot

Jos sinulla on Verkkosivuston käyttöä koskevia ongelmia tai kysymyksiä, ota yhteyttä osoitteeseen support@viaplay.fi.

[Toukokuu] 2018

March 2016