Viaplayn Käyttöehdot

Viimeksi päivitetty: [21/12/2021]

Yleiskatsaus

Viaplay on Internet-pohjainen palvelu, joka mahdollistaa henkilökohtaisen pääsyn audiovisuaaliseen sisältöön yksittäisten ostojen, vuokrausten tai tilausten perusteella sitoutumisajalla tai ilman sitoutumisaikaa (“Viaplay”). Viaplay on saatavilla alustoilla Viaplay Smart TV:n, mobiili- ja muiden sovellusten (“Sovellus“) kautta ja Viaplayn verkkosivustolla asuinmaassasi (“Verkkosivusto”).

Tietoa Viaplaysta

Viaplay on Viaplay Group Sweden AB, yritystunnus 556304-7041 tarjoama palvelu, jonka osoite on Box 171 04, 104 62 Stockholm, Sweden (“Yritys“, “Me“, “Meidän” tai “Meille“). Yritys kuuluu konserniin, jonka emoyhtiö on Viaplay Group AB, yritystunnus 559124-6847, (“Konserni“). Sinä Viaplayn asiakkaana voit tutustua Konsernin ohjesääntöihin ja käytäntöihin vierailemalla Konsernin verkkosivustolla: www.viaplaygroup.com. Viaplay on Ruotsin valvontaviranomaisen MPRT:n (Ruotsin lehdistö- ja yleisradioviranomainen) valvonnan alainen.

Olemme ryhtyneet yhteistyökumppaneiksi Elisa Oyj:n kanssa, yritystunnus 0116510-6 (“Elisa”), tuodaksemme sinulle Elisa Viihde Viaplay -osion Viaplay-tuotemerkistä. Yritys omistaa sekä operoi Elisa Viihde Viaplay -palvelua, kun taas Elisa toteuttaa asiakkaan hallinnointipalvelut. Lisää tietoa asiasta löydät täältä: https://viaplay.fi/terms-elisa-viaplay. Huomioithan, että yhteistyö Elisan kanssa ei kata Viaplay Vuokraa & osta -osiota, jonka Yritys tarjoaa tulevaisuudessakin yksinomaisesti. Kaikki sopimukset Viaplay Vuokraa & osta -osion vuokra- sekä ostoelokuviin liittyen ovat ainoastaan sinun ja Meidän välisiä.

Käyttöehdot

Nämä yleiset ehdot (“Käyttöehdot”), yhdessä niiden asiakirjojen kanssa, joihin ehdoissa viitataan, ovat voimassa kokonaan tai osittain niin kauan kuin sinulla on Viaplay-käyttäjätili. Hyväksymällä nämä Käyttöehdot ennen Viaplayn käytön aloittamista vahvistat, että hyväksyt nämä Käyttöehdot ja sitoudut noudattamaan niitä.

Kolmannet osapuolet voivat tarjota Viaplayta esimerkiksi omien tuotteidensa ja palveluidensa yhteydessä. Näillä kolmansilla osapuolilla voi olla lisäksi erilliset ehdot, joita sovelletaan ja jotka sinun on hyväksyttävä voidaksesi käyttää Viaplayta.

Viaplayn käyttöoikeuksien saaminen ja Viaplayn käyttö

Viaplayn käyttö edellyttää, että luot Viaplay käyttäjätilin Verkkosivustolla tai Sovelluksessa. Voit milloin tahansa poistaa käyttäjätilisi ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme (yhteystiedot löytyvät kohdasta “Yhteystiedot” alla).

Kun olet luonut käyttäjätilin, saat pääsyn Viaplayn sisältöön seuraavasti:

  1. tilaamalla kuukausitilauksen valitsemalla jonkin milloin tahansa tarjoamistamme ohjelmapaketeista ja maksamalla kuukausimaksut etukäteen (”Tilausmaksu”). Jokaista kuukautta, jona tilaat Viaplayn maksamalla Tilausmaksun, kutsutaan “Tilausjaksoksi“, ja tilaus uusitaan automaattisesti jokaisen Tilausjakson lopussa, ellet irtisano sitä alla kohdassa “Sinun irtisanominen” esitettyjen vaatimusten mukaisesti;
  2. tekemällä yksittäisen maksusuorituksen saadaksesi pääsyn tiettyyn sisältöön (“Kertamaksu“), joko ostamalla (Electronic Sell-Through), vuokraamalla 48 tunniksi (vuokraus- ja ostokohdan kautta) tai hankkimalla tiettyjen tapahtumien livelähetysten katseluoikeuden, kuten esimerkiksi yksittäisen jalkapallo-ottelun (pay-per-view); tai
  3. siten kuin vaihtoehtoa tarjoamme, tilaamalla yhden tai useamman ohjelmapaketin ennalta määrätyksi ajaksi (“Tilaus sitoutumisajalla“) ja tilaamalla Viaplayn tälle ennalta määritetylle ajanjaksolle maksamalla Tilausmaksun sovellettavan sopimuksen mukaisesti. Ennalta määritelty sopimuksentekohetkellä yksilöity ajanjakso on lyhyin aika, jona sinun on tilattava Viaplayta (“Sitoutumisaika“), jos sinulla on Tilaus Sitoutumisajalla. Sitoutumisajan päätyttyä Tilauksesi muuttuu Tilausmaksulliseksi kuukausittain veloitettavaksi toistaiseksi voimassa olevaksi tilaukseksi kohdan (a.) mukaisesti yllä, kunnes tilauksesi on irtisanottu alla olevan kohdan “Sinun irtisanoutuminen” esitettyjen vaatimusten mukaisesti.

Sisällön ostaminen (Electronic Sell-Through) tarjoaa rajoittamattoman pääsyn ostetun sisällön striimaukseen ja toistamiseen niin kauan kuin se kuuluu Meidän ja oikeudenhaltijan välisen sopimuksen piiriin. Mikäli sopimuksemme oikeudenhaltijan kanssa raukeaa tai jos muuten poistamme käyttöoikeutesi ostettuun sisältöön, sinulla on oikeus suhteelliseen korvaukseen. Voit halutessasi vastaanottaa i) lahjakortin, jota voit käyttää Viaplayssa, tai ii) takaisinmaksun samalla maksutavalla, jolla maksoit sisällöstä.

Jotta voit luoda käyttäjätilin ja saada Viaplayn käyttöoikeuden, sinun tulee:

  1. olla vähintään 18-vuotias;
  2. asua vakituisesti maassa, jossa Viaplayta tarjotaan (vahvistamme maantieteellisen sijaintisi rekisteröinnin yhteydessä, etkä saa käyttää mitään teknologiaa tai tekniikkaa sijaintisi peittämiseen tai naamiointiin);
  3. rekisteröidä maksutietosi ja läpäistä tavanomainen luottotietojen tarkistus;
  4. vahvistaa, että rekisteröitymisen yhteydessä antamasi tiedot ovat totuudenmukaisia ja oikeita. Sinun tulee ilmoittaa Meille, mikäli nämä tiedot jonain hetkenä muuttuvat;
  5. käyttää Viaplayta ainoastaan henkilökohtaiseen ja yksityiseen tarkoitukseen, eikä mihinkään kaupalliseen tai julkiseen tarkoitukseen;
  6. sitoutua olemaan myymättä, siirtämättä tai muutoin olla luovuttamatta Yritys:in ja/tai Konsernin tuotteita, palveluita tai mitään muuta kolmannen osapuolen omaisuutta näiden Käyttöehtojen vastaisesti.

Henkilötietojen käsittely

Kun luot Viaplay käyttäjätilin, ja kun käytät Viaplayta, Me keräämme ja käsittelemme henkilötietojasi. Voit lukea lisää siitä, kuinka Me käsittelemme henkilötietoja tutustumalla tietosuojakäytäntöömme.

Laitteet, järjestelmät, yhteydet ja päivitykset

Käyttääksesi Viaplayta, tulee käytössäsi olla vaadittavat laitteet, järjestelmät (mukaan lukien päivitykset) ja riittävä internetyhteys. Ennen Kertamaksun suorittamista tai Viaplayn tilaamista, sinun on varmistettava, että voit täyttää nämä vaatimukset.

Nykyiset vähimmäisjärjestelmävaatimukset ja yleiskatsaus nykyisistä yhteensopivista alustoista on määritelty Verkkosivustolla. Näiden järjestelmävaatimusten täyttäminen ja yhteensopivien alustojen käyttö ei kuitenkaan takaa, että voit aina käyttää Viaplayta ilman käyttökatkoja, lähetysvirheitä ja vastaavia. Pidätämme oikeuden muuttaa järjestelmävaatimuksia tai yhteensopivia alustoja ajoittain, muun muassa jos tämä on tarpeen turvallisuussyistä. Tämä voi johtaa siihen, että tietyt ohjelmistot tai laitteistot eivät ole enää yhteensopivia Viaplayn kanssa.

Meillä on lakisääteinen velvollisuus varmistaa, että Viaplay noudattaa myyntisopimusta. Osana näitä vaatimuksia päivitämme Viaplayta jatkuvasti turvallisuus- ja/tai teknisistä syistä. On sinun vastuullasi asentaa tällaiset päivitykset viipymättä ja päivittää laitteesi käyttöjärjestelmä, jos se on tarpeen Viaplay-päivityksen vuoksi. Emme voi taata, että kaikki Viaplay-sovelluksen versiot toimivat laitteesi kanssa, esimerkiksi jos laitteesi käyttöjärjestelmäversio ei ole yhteensopiva päivityksen kanssa. Tietoja Sovelluksen päivityksistä välitetään digitaalisen kaupan, kuten iTunesin kautta, joka tarjoaa laitteellesi Sovelluksen. Saatat menettää oikeuden vedota virheisiin Viaplayssa, jos et asenna uusimpia saatavilla olevia päivityksiä.

Jos havaitset Viaplayssa virheitä, joiden voidaan olettaa johtuvan laitteesi, ohjelmistosi tai verkkoyhteyden teknisistä ominaisuuksista, olet velvollinen kohtuullisessa määrin avustamaan meitä, jotta voimme selvittää, johtuuko virhe digitaalisesta ympäristöstäsi.

Voimme ajoittain määrittää, millä laitteilla sinulla on pääsy Viaplayhin. Voit käyttää Viaplayta enintään neljällä (4) eri laitteella 24 tunnin aikana.

Voit striimata sisältöä samanaikaisesti enintään kahdella (2) rekisteröidyllä laitteella. Henkilöt, jotka ovat maksaneet jonkin tapahtuman livelähetyksen katseluoikeudesta pay-per-view:na, voivat sen sijaan striimata kyseistä sisältöä vain yhdellä (1) rekisteröidyllä laitteella kerrallaan.

Hyväksyt sen, että Viaplayn saatavuuteen saattavat vaikuttaa muun muassa Verkkosivuston ylikuormitus Internetissä tai muut verkosto-, ISP-, sähkö-, tietokone- tai muut viestintäongelmat tai -häiriöt ja että Me emme ole vastuussa Viaplayn käytön mahdollisista rajoituksista, jotka johtuvat tällaisesta ylikuormituksesta, ongelmasta ja/tai häiriöstä.

Jos asut EU- tai ETA-maassa, Viaplay on käytettävissäsi sekä asuinmaassasi että muissa EU- ja ETA-maissa, joissa asut väliaikaisesti EU-asetuksen 2017/1128 mukaisesti. Hyväksyt, että emme ole millään tavalla vastuussa mistään kustannuksista, lainrikkomuksista tai muista, mukaan lukien esimerkiksi kustannuksista, joita sinulle aiheutuu käyttäessäsi tai yrittäessäsi käyttää Viaplayta asuinmaasi ulkopuolella.

Käyttäjänimi ja salasana

Olet vastuussa kaikesta Viaplay-käyttäjätililläsi tapahtuvasta toiminnasta. Säilyttääksesi tilin hallinnan ja estääksesi luvattoman pääsyn tilille, sinun on säilytettävä Viaplayn käyttämiseen käytettyjen laitteiden hallinta itselläsi etkä saa paljasta salasanaa muille.

Meillä on oikeus vaatia sinua vaihtamaan salasanasi milloin tahansa.

Jos epäilet, että joku toinen käyttää käyttäjätunnustasi, sinun on ilmoitettava luvattomasta käytöstä Meille välittömästi, vaihdettava salasanasi ja kirjauduttava ulos kaikista laitteista. Jos Meillä on syytä olettaa, että käyttäjätunnusta on väärinkäytetty, Meillä on oikeus välittömästi poistaa käyttöoikeutesi Viaplayhin tai muulla keinolla estää kielletyn toiminnan jatkuminen.

Alaikäiset henkilöt ja ostolukko

Viaplay saattaa sisältää aineistoa, joka ei ole sopivaa alaikäisille henkilöille ja joka ei ole tarkoitettu lasten käyttöön ilman aikuisen tai huoltajan valvontaa. Suosittelemme, että luot erillisen lapsille tarkoitetun käyttäjäprofiilin, jos haluat rajoittaa pääsyä tiettyihin Viaplayn osiin. Viaplay ei ole tarkoitettu lasten käyttöön ilman vanhemman tai huoltajan seuraa, valvontaa, hallintaa ja hyväksyntää.

Sinulla on myös mahdollisuus rajoittaa pääsyä sisällön vuokraamiseen ja ostamiseen aktivoimalla “Ostolukko”-ominaisuuden “Oma tilini” kautta.

Sähköpostiosoite ja viestintä

Tiedot ja viestit Meiltä, ​​mukaan lukien markkinointiviestit, lähetetään sähköpostiosoitteeseen, jota käytät kirjautuessasi Viaplayhin. Voit helposti kieltäytyä markkinointiviesteistä napsauttamalla “Peruuta tilaus” -linkkiä kyseisen sähköpostin alareunassa tai käyttäjätilisi asetuksista kohdasta “Oma tili”. Meillä on oikeus pitää viimeksi annettua sähköpostiosoitetta oikeana osoitteenasi ja kehotamme sinua tarkistamaan sen säännöllisesti.

Maksut

Maksut pääsystäsi palveluun käsitellään Elisan toimesta ja kaikki luottokorttien tiliotteet tai kuitit veloituksista listaavat Elisa Viihteen Viaplayn maksun saajana.

Jotta voit katsoa sisältöä Viaplayssa, sinun on annettava kelvollinen maksutapa. Hyväksyt, että voimme jatkaa valitsemasi maksutavan veloitusta Tilausmaksun mukaisesti peräkkäisiltä Tilauskausilta, kunnes tilauksesi lopetetaan. Jos maksu epäonnistuu jostain syystä etkä ole perunut tilaustasi, voimme jatkaa maksutapasi veloitusta ja jäädyttää pääsysi Viaplayhin, kunnes olemme voineet veloittaa Tilausmaksun.

Sitoudut siihen, että Sinulla on riittävästi varoja luotto- tai maksukortilla Tilausmaksun ja/tai Kertamaksun (“Maksu(t)”) maksamiseen niiden erääntyessä. Myöhästynyt Maksu antaa Meille Suomen korkolain (633/1982) mukaisesti oikeuden periä viivästyskorkoa, lainsäädännön mukaisen muistutusmaksun sekä tarvittaessa lainsäädännön mukaisen perintämaksun. Jos Sinulla ei ole riittävästi varoja laskun maksamiseen eräpäivänä, tai jos Maksuja ei jostain muusta syystä voida suorittaa, on Meillä oikeus jatkaa Maksujen veloittamista sekä tehdä uusia yrityksiä Maksun läpiviemiseksi, kunnes Maksu suoritetaan. Odottaessamme koko Maksun suorittamista Meillä on oikeus välittömästi rajoittaa (”jäädyttää”) palvelun käyttöäsi tai keskeyttää se kokonaan, kunnes Maksu on suoritettu. Tämän lisäksi Meillä on myös aina oikeus purkaa tilaus ja/tai estää pääsy palveluun kokonaisuudessaan välittömin vaikutuksin, jos Maksut ovat myöhässä yli kymmenen (10) kalenteripäivää. Jos Sinulla on Tilaus sitoutumisajalla, sinä olet velvollinen suorittamaan välittömästi sovellettavat maksut Sitoutumisajan jäljellä olevasta osasta, vaikka Me purkaisimmekin tilauksen tämän kohdan mukaisesti. Jos Maksujen kattamiseen ei ole riittävästi varoja ja Maksusi on myöhässä yli kymmenen (10) kalenteripäivää, Meillä on oikeus periä velka muilla tavoin.

Valitsemasi maksutapa rekisteröidään ja tallennetaan Meidän tai ulkopuolisen palveluntarjoajan toimesta kansainvälisten turvallisuusstandardien (PCI DSS Payment Card Industry Data Security Standard) mukaisesti.

Kun tuemme Kertamaksujen suorittamista tai Viaplayn tilaamista iTunesin tai muiden alustaoperaattorien tarjoamien vastaavien ratkaisujen kautta, tällaiset Kertamaksut ja/tai Tilausmaksut vähennetään maksutavasta, jonka olet yhdistänyt kyseiseen maksuratkaisuun.

Tietoa ostohistoriasta ja tulevista maksuista löytyy Verkkosivuston kohdasta “Oma tili”.

Jos olet rekisteröitynyt Viaplayhin kolmannen osapuolen kautta, emmekä laskuta sinua suoraan, sovelletaan tämän kolmannen osapuolen toimittamia maksuehtoja.

Hinnat

Maksut veloitetaan nykyisen hinnastomme mukaisesti, joka on saatavilla Verkkosivustolla. Esimerkiksi elokuvien vuokraaminen ja ostaminen, sekä tiettyjen tapahtumien suorat lähetykset, kuten pay-per-view -sisältö, eivät sisälly tilaukseesi, ja niistä veloitetaan lisämaksu.

Voimme muuttaa Viaplaysta perittäviä maksuja ajoittain (“Hinnanmuutokset“).

Me ilmoitamme sinulle sähköpostitse tai Viaplay käyttäjätilisi kautta toistaiseksi voimassaolevaan tilaukseen liittyvistä Hinnanmuutoksista vähintään kolmekymmentä (30) päivää ennen kuin Hinnanmuutos astuu voimaan. Jos kyse on Tilauksesta sitoutumisajalla, sovittu hinta on voimassa koko Sitoutumisajan ilman Hinnanmuutoksia. Edellä mainitusta poiketen, Hinnanmuutokset lyhyemmällä varoitusajalla tai Sitoutumisajan aikana ovat kuitenkin sallittuja, jos Meidän jakelukulumme ja muut kulut palvelun saataville asettamisesta kasvavat muuttuneen verotuksen tai yleisten maksujen, valuuttakurssivaihteluiden, kolmansista osapuolista riippuvien kulujen, viranomaismääräysten tai lakien ja muiden säännösten muutosten vuoksi ja jos Hinnanmuutos ei ylitä kasvaneiden kustannusten määrää.

Jos et hyväksy Hinnanmuutoksia, Sinulla on oikeus irtisanoa tilauksesi siitä päivästä lähtien, jona Hinnanmuutos tulee voimaan, sillä edellytyksellä, että Meille on ilmoitettu asiasta vähintään kolme (3) kalenteripäivää ennen Hinnanmuutoksen voimaantuloa. Hinnanmuutoksiin luetaan myös uuden maksun käyttöönotto.

Jos päätät päivittää tilauksesi ohjelmapakettiin, jossa on korkeampi Tilausmaksu, uusi Tilausmaksu veloitetaan valitsemastasi maksutavasta sinä päivänä, jona päätät päivittää tilauksesi, ja aiemmin maksettua Tilausmaksua alennetaan suhteessa jäljellä olevaan Tilausjaksoon. Uusi Tilausmaksu astuu voimaan seuraavasta eräpäivästä. Jos päätät alentaa tilauksesi ohjelmapakettiin, jolla on alhaisempi Tilausmaksu, sekä hinnanmuutos että paketin muutos tulevat voimaan seuraavan eräpäivän yhteydessä.

Kokeilutarjoukset

Me saatamme tarjota uusille asiakkaille kokeilutilauksen esimerkiksi maksutta tai alennettuun hintaan tietyksi ajaksi (“Tarjous“). Jotta sinä voit hyödyntää Tarjouksen, sinä tai toinen talouteesi kuuluva henkilö ette ole saaneet hyödyntää Tarjousta tai mitään samankaltaista Meidän tarjoamaamme markkinointitarjousta aikaisemmin. Jos olet jo hyödyntänyt Tarjouksen, rahat vähennetään kortiltasi aivan kuin tekisit tavallista tilausta. Meillä on oikeus tarkistaa kaikkien antamiesi tietojen perusteella, että täytät edelletyt vaatimukset.

Kun Tarjouksen mukainen kokeilujakso päättyy, Tarjous muutetaan automaattisesti maksettavaksi Tilaukseksi sitoutumisajalla tai ilman sitoutumisaikaa, ellet peruuta tai irtisano Tilausta ennen kokeilutarjousjakson päättymistä. Tarjous voidaan irtisanoa tai peruuttaa ”Oma tili” -kohdan kautta.

Kolmansien osapuolten tarjoamiin kampanjoihin (mukaan lukien kokeilutarjoukset) voidaan soveltaa erillisiä ehtoja. Jos rekisteröidyt tällaisiin kampanjoihin, huomaa, että tällaisten kokeilutarjousten peruuttaminen on tehtävä kolmannen osapuolen antamien ohjeiden mukaisesti. Tällaisen kolmannen osapuolen toimittamat hinnat koskevat Viaplay-tilaustasi kokeilutarjouksen päättymisen jälkeen.

Muutokset Viaplayssa ja näissä Käyttöehdoissa

Työskentelemme jatkuvasti Viaplayn ja sen sisällön parantamiseksi. Siksi emme voi antaa mitään takuita tai sitoumuksia sisällön määrästä tai laadusta, toiminnoista, yhteensopivuudesta ja yhteistoimivuudesta muiden alustojen kanssa kuin mitä Verkkosivustolla kulloinkin on ilmoitettu. Esimerkiksi ominaisuudet ja sisältö, jotka olivat saatavilla Viaplayssa, kun aloitit tilauksen tai suoritit Kertamaksun, voivat siksi muuttua ollessasi käyttäjänä. Tällaisia ​​muutoksia pidetään Viaplayn tarkoituksen ja luonteen valossa objektiivisesti kohtuullisina. Pidätämme oikeuden tehdä tällaisia ​​muutoksia osana Viaplayn jatkuvaa parantamista ja siten tämän sopimuksen täyttämistä.
Pidätämme oikeuden muuttaa näitä Käyttöehtoja milloin tahansa palvelun tarjoamiseen liittyvien kustannusten muutosten taikka olosuhteiden olennaisen muutoksen johdosta, kuten lainsäädännön muutos tai viranomaisen päätös, jota emme ole voineet ottaa huomioon sopimusta tehtäessä. Sovellettavat Käyttöehdot ovat milloin tahansa saatavilla Verkkosivustolla. Suosittelemme, että pidät itsesi ajan tasalla vierailemalla Verkkosivustolla säännöllisesti.

Ilmoitamme sinulle kaikista merkittävistä ja kielteisistä muutoksista tai muutoksista, jotka eivät ole näiden Käyttöehtojen mukaisia, sähköpostitse viimeistään kolmekymmentä (30) kalenteripäivää ennen muutoksen voimaantuloa. Muutokset tulevat voimaan ilmoituksessa mainittuna päivänä, mutta aikaisintaan kolmenkymmenen (30) kalenteripäivän kuluttua ilmoituksen lähettämisestä, ellei muutos ole johtunut mahdollisesta lainrikkomuksesta, viranomaisen päätöksestä, lainmuutoksesta tai ylivoimaisesta esteestä (kuten jäljempänä esitetään). Jos muutamme näitä Käyttöehtoja, voit irtisanoa tilauksesi muutoksen voimaantulopäivästä alkaen edellyttäen, että muutos merkitsee merkittävää muutosta sinun vahingoksesi ja saamme ilmoituksen irtisanomisestasi viimeistään kolme (3) kalenterinpäivää ennen muutoksen voimaantuloa.

Palvelun irtisanominen

Voit lopettaa tilauksesi milloin tahansa Verkkosivuston “Oma tilini” kautta.

Irtisanoutuminen astuu voimaan:

  1. sen Tilausjakson päättyessä, jonka aikana sinä ilmoitat Meille haluavasi irtisanoa palvelun (jos sinulla on Tilaus sitoutumisajalla, irtisanominen astuu kuitenkin voimaan vasta Sitoutumisajan päätyttyä); tai
  2. näiden Käyttöehtojen kohdissa “Palvelun muutokset” tai “Hinnanmuutokset” ilmoitettujen irtisanomisaikojen mukaisesti, edellyttäen, että sinä ilmoitat Meille halutusta irtisanomisesta kyseisten kohtien mukaisella tavalla.

Jos tilauksesi on siirtynyt Tilausmaksulliseen tilaukseen Sitoutumisajan päätyttyä yllä olevan “Viaplayn käyttöoikeuksien saaminen ja Viaplayn käyttö” kohdan (c.) mukaisesti, voit lopettaa tilauksesi milloin tahansa samoin ehdoin kuin tässä osiossa on esitetty. Jos olet ostanut Viaplayn käyttöoikeuden kolmannen osapuolen, kuten iTunesin tai jonkin jakelukumppanimme kautta, tilauksesi on irtisanottava tällaisen kolmannen osapuolen kautta heidän sovellettavien ehtojensa mukaisesti.

Jos haluat irtisanoa tilauksesi, olet silti velvollinen maksamaan jäljellä olevan Tilauskauden tai sovellettavan Sitoutumisajan.

Jos lopetat tilauksesi, sinulla on edelleen pääsy sisältöön, jonka olet ostanut Electronic Sell-Trough:n kautta. Pidätämme kuitenkin oikeuden lopettaa tai rajoittaa pääsyä sisältöön näiden Käyttöehtojen mukaisesti.

Huomaa, että käyttäjätilisi säilyy, vaikka lopettaisit Tilauksesi ja että näiden Käyttöehtojen soveltuvat osat ovat voimassa niin kauan kuin pidät käyttäjätilisi voimassa. Voit poistaa käyttäjätilisi ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme (yhteystiedot ovat alla, “Yhteystiedot“) yllä olevassa kohdassa “Viaplayn käyttöoikeuksien saaminen ja Viaplayn käyttö” kuvatulla tavalla.

Irtisanominen Meidän toimestamme

Pidätämme itsellämme oikeuden irtisanoa tilauksesi tai muuten keskeyttää pääsysi Viaplay-palveluun milloin tahansa.

Jos lopetamme tilauksesi, tarjoamme sinulle seuraavan:

  1. Palvelun käyttöoikeus jatkuu kulloisenkin Tilausjakson tai Sitoutumisajan loppuun tai viimeksi maksamasi Tilausmaksu palautetaan suhteessa käyttämättä jääneeseen ajanjaksoon, ilman tilauksen uusimista; ja/tai
  2. pääsy yksittäisiin Palveluihin, jotka olet jo ostanut Kertamaksulla Viaplayn jäljellä olevan voimassaoloajan mukaisesti.

Meillä on oikeus lopettaa Viaplay-käyttöoikeutesi välittömästi ja vaatia maksamattomia Tilausmaksuja, jos rikot näitä Käyttöehtoja. Jos sinulla on Tilaus sitoutumisajalla, voimme vaatia sinua maksamaan välittömästi Tilausmaksun koko jäljellä olevalta Sitoutumisajalta.

Peruuttamisoikeus

Sinulla on oikeus peruuttaa tilauksesi / Kertamaksusi neljäntoista (14) kalenteripäivän kuluessa Tilauksen / Kertamaksun päivämäärästä (“Ilmainen peruutusaika“) ja saada täysi hyvitys. Ilmainen peruutusaika astuu voimaan, kun saat vahvistuksen tilauksestasi tai Kertamaksustasi.

Hyväksymällä nämä Käyttöehdot hyväksyt, että sinulla ei ole oikeutta peruuttaa tilausta ja saada hyvitystä, jos aloitat Viaplayn käytön katsomalla sen sisältöä neljäntoista (14) kalenteripäivän kuluessa tilauksesi tai Kertamaksusi vahvistuksen vastaanottamisesta. Aloittamalla Viaplayn käytön katselemalla sisältöä, johon sinulla on pääsy tilauksesi tai Kertamaksun kautta, hyväksyt, että toimitus alkaa ennen Ilmaisen peruutusajan umpeutumista ja että peruuttamisoikeus raukeaa.

Voit peruuttaa ostoksesi suullisesti tai kirjallisesti ilmoittamalla siitä Meille. Huomaa, että sinun on peruutettava tilauksesi / Kertamaksusi ennen Ilmaisen peruutusajan päättymistä. Peruuttamisoikeutta voidaan käyttää myös täyttämällä ja lähettämällä Meille vakiolomake seuraavan näytteen mukaisesti:

Viaplayn asiakaspalveluun support@viaplay.

Ilmoitan täten irtisanoutuvani sopimuksesta Viaplayn kanssa

Tilattu [päivämääriä]

Kuluttajan nimi [*]

Kuluttajan sähköpostiosoite [*]

Kuluttajan/kuluttajien allekirjoitus [vain jos tämä lomake ilmoitetaan paperilla]

Päivämäärä

Asuinmaasi kuluttajaviraston (Kilpailu- ja kuluttajavirasto, www.kkv.fi) tulisi myös yleisesti pystyä antamaan sinulle lisätietoja peruuttamisoikeudesta sekä etäsopimuksia ja toimitilojen ulkopuolisia sopimuksia koskevasta lainsäädännöstä.

Virhe palvelussa

Jos Viaplay ei noudata myyntisopimusta, mukaan lukien jos havaitset Viaplayssa vian, joka ei johdu sinusta tai kenestäkään tiliäsi käyttävästä henkilöstä, sinulla on oikeus saada vika korjattua. Voit vedota tähän oikeuteen lähettämällä valituksen asiakaspalveluumme (yhteystiedot ovat alla kohdassa, “Yhteystiedot“). Hyväksyttyjen valitusten tapauksessa vastaamme kaikista virheen korjaamisesta aiheutuvista kustannuksista. Oikeutesi vedota virheeseen Viaplayssa vanhenee kolmen (3) vuoden kuluttua siitä, kun olet havainnut tai sinun olisi pitänyt havaita virhe. Joka tapauksessa oikeutesi vedota virheeseen Viaplayssa vanhenee kymmenen (10) vuoden kuluttua virheen tapahtumishetkestä. Lisätietoa kuluttajan oikeuksista löytyy Kilpailu- ja kuluttajaviraston verkkosivuilta www.kkv.fi.

Pidätämme oikeuden veloittaa sinulta kaikki kulut sellaisten virheiden korjaamisesta, jotka johtuvat toiminnastasi tai kenen tahansa muun tilaustasi käyttäneen henkilön toiminnasta.

Huomaathan, että sinun tulee tehdä yhteistyötä kanssamme, jotta voimme varmistaa, onko virheen syy digitaalisessa ympäristössäsi. Jos et tee yhteistyötä kanssamme tämän kohdan mukaisesti, sinulla on todistustaakka siitä, että Viaplay ei ole toiminut sopimuksen mukaisesti.

Viaplayn oikeudeton käyttö

Kaikki sisältö, joka on osa Viaplayta ja liittyy siihen, on suojattu Suomen ja kansainvälisen tekijänoikeuslain nojalla. Kaikki tekijänoikeudet ja muut immateriaalioikeudet mihin tahansa materiaaliin tai sisältöön, joka muodostaa osan Viaplaysta tai liittyy siihen, ovat meidän hallussamme tai lisensoimme niitä. Myönnämme sinulle ei-yksinomaisen, ei-siirrettävän ja rajoitetun käyttöoikeuden käyttää tällaisia ​​oikeuksia vain henkilökohtaiseen ja yksityiseen käyttöön (eikä mihinkään kaupalliseen tarkoitukseen) sovellettavan tekijänoikeuslain mukaisesti.

Et saa ohittaa tai yrittää kiertää turvajärjestelmäämme tai yrittää testata, vahingoittaa tai muutoin vaikuttaa Verkkosivustomme, Sovelluksiemme tai Viaplay-ohjelmistojen, -laitteistojen tai -laitteiden turvallisuuteen suoraan tai epäsuorasti.

Edellä olevan rikkominen katsotaan aina näiden Käyttöehtojen olennaiseksi rikkomiseksi, joka oikeuttaa meidät välittömästi keskeyttämään tai lopettamaan pääsysi Viaplayhin tai muuten estämään luvattoman toiminnan jatkumisen.

Vastuumme vahingoista

Teemme kaikkemme varmistaaksemme, että Viaplayn saatavuus on keskeytymätöntä ja että lähetykset ovat virheettömiä. Internetin luonteen vuoksi tätä ei kuitenkaan voida taata. Lisäksi pääsysi Viaplayhin voidaan ajoittain keskeyttää tai rajoittaa korjausten, huollon tai uusien ominaisuuksien tai palveluiden käyttöönoton mahdollistamiseksi. Pyrimme rajoittamaan tällaisten keskeytysten tai rajoitusten tiheyttä ja kestoa.

Sovellettavan lainsäädännön rajoissa emme anna mitään nimenomaisia tai implisiittisiä takuita tai sitoumuksia Viaplayn toimivuudesta, saatavuudesta, laadusta, käytettävyydestä tai turvallisuudesta, emmekä ole velvollisia antamaan hyvityksiä Internet-liitännäisten virheiden tai muiden palvelun katkosten tai häiriöiden johdosta, jotka ovat aiheutuneet valtion virastojen, muiden kolmansien osapuolten toimista tai tapahtumista, joihin me emme voi vaikuttaa.

Me, Meihin liittyvät yritykset ja kumppanimme emme ole missään olosuhteissa vastuussa suorista, epäsuorista, satunnaisista, erityisistä tai välillisistä vahingoista, jotka johtuvat Viaplayn tai minkä tahansa kolmannen osapuolen palvelun käytöstä tai kyvyttömyydestä käyttää palvelua, johon annetaan pääsy Verkkosivuston tai Palvelun kautta.

Vahingonkorvaus

Sitoudut korvaamaan ja vapauttamaan vastuusta Meidät, kaikki Konsernin yritykset, sidosryhmämme ja kumppanimme tapaturmista, menetyksistä, vahingoista, vaateista, kustannuksista ja kuluista, mukaan lukien oikeudenkäyntikulut, jotka aiheutuvat näiden Käyttöehtojen, sovellettavien lakien, määräysten tai kolmansien osapuolien oikeuksien rikkomuksistasi tai jotka liittyvät näihin.

Sosiaalinen media

Palvelu voi sisältää toimintoja, joiden avulla voit jakaa palvelun sisältöä sosiaalisen median kautta, mukaan lukien mutta ei rajoittuen Facebookin, Instagramin ja Twitterin (“Sosiaalinen media“) kautta. Tämä voi saada tietyt käyttäjätiliäsi koskevat tiedot, kuten käyttäjätunnuksen, näkymään muille käyttäjille Sosiaalisessa mediassa. Hyväksyt, että emme ole vastuussa sisällöstä, jota jaetaan Sosiaalisen median kautta.

Linkit Verkkosivustoltamme

Verkkosivusto voi sisältää linkkejä muille kolmansien osapuolien tarjoamille verkkosivustoille. Emme voi valvoa näiden sivustojen sisältöä, emmekä ota vastuuta mistään menetyksistä tai vahingoista, joita linkkien käytöstä voi aiheutua.

Riidanratkaisu ja sovellettava laki

Nämä Käyttöehdot ja niistä johtuvat riidat tai vaatimukset (mukaan lukien sopimuksen ulkopuoliset riidat tai vaatimukset) ovat Suomen lain alaisia ​​ja niitä tulkitaan sen mukaisesti. Nämä Käyttöehdot eivät rajoita kuluttajansuojaoikeuksia, joihin sinulla saattaa olla oikeus asuinmaasi pakollisten lakien mukaisesti.

Jos sinun ja Yritys:n välillä syntyy erimielisyyttä, osapuolet pyrkivät ensisijaisesti ratkaisemaan riidan sopimuksella. Jos osapuolet eivät pääse sopimukseen, riita voidaan saattaa toimivaltaisen suomalaisen tuomioistuimen käsiteltäväksi. Kuluttajana sinulla on oikeus valita tuomioistuin kotipaikkaasi lähellä olevassa paikassa.

Sinulla on myös mahdollisuus saattaa asia käsiteltäväksi kuluttajariitalautakunnassa (www.kuluttajariita.fi).

Euroopan unioni tarjoaa myös verkkoalustan kautta riidanratkaisuelimen, jota voit käyttää riidan käsittelyyn, jos olet tyytymätön meiltä verkossa ostamiisi palveluihin. Verkkoalusta on saatavilla Euroopan komission verkkosivuilla osoitteessa ec.europa.eu/consumers/odr. Tehdessäsi valituksen portaalin kautta viittaa sähköpostiosoitteeseen support@viaplay.fi. Verkkoalustan kautta voit keskustella ongelmasta suoraan kanssamme tai asiasi voidaan välittää riidanratkaisulautakunnalle, joka voi käsitellä riidan.

Käyttöehtojen siirtäminen

Nämä Käyttöehdot koskevat vain yksittäisiä käyttäjiä, etkä voi siirtää näiden Käyttöehtojen mukaisia ​​oikeuksiasi tai velvollisuuksiasi tai mitään niiden osaa kolmannelle osapuolelle. Hyväksymällä nämä Käyttöehdot annat Meille oikeuden siirtää näiden Käyttöehtojen mukaiset oikeutemme ja velvollisuutemme tai osan niistä kolmannelle osapuolelle tai muille Konsernin yrityksille. Jos tällainen siirto on vaarassa olla sinulle epäedullinen, sinulla on oikeus peruuttaa tilauksesi.

Koko sopimus

Nämä Käyttöehdot yhdessä tietosuoja- ja evästekäytäntömme kanssa muodostavat koko sopimuksen sinun ja Meidän välillä ja korvaavat kaikki aiemmat kirjalliset tai suulliset sopimukset näiden Käyttöehtojen sisällöstä.

Ylivoimainen este

Meillä ei ole mitään vastuuta sinua kohtaan, jos toimintaamme tai suoritustamme näiden Käyttöehtojen mukaisesti rajoitetaan, estetään tai viivästetään tai Viaplayn saatavuus ja/tai toiminta on rajoitettua, estetty tai viivästynyt lain, viranomaisten päätösten ja/tai muiden meistä riippumattomien syiden vuoksi.

Ehtojen pätemättömyys

Jos jokin näiden Käyttöehtojen kohta katsotaan pätemättömäksi tai täytäntöönpanokelvottomaksi, kyseinen ehto ei millään tavalla vaikuta näiden Käyttöehtojen muiden ehtojen pätevyyteen, ja ne pysyvät voimassa ja täytäntöönpanokelpoisina lain sallimissa rajoissa.

Yhteystiedot

Jos sinulla on kysyttävää tai haluat muuten ottaa Meihin yhteyttä, käy asiakaspalvelussamme tai ota yhteyttä osoitteeseen support@viaplay.fi.