Viaplayn yleiset ehdot

Yleiskatsaus

Viaplay AB, yritystunnus 556513-5547 (”Viaplay”), on Internet-pohjainen palvelu audiovisuaalisen sisällön toimittamiseen rekisteröidyille laitteille yksittäisten ostojen, vuokrausten tai tilausten perusteella sitoutumisajalla tai ilman sitoutumisaikaa (”Palvelu”). Palvelu tarjotaan erilaisina ohjelmapaketteina, jotka tarjoavat mahdollisuuden katsoa TV-sarjoja, elokuvia, urheilulähetyksiä ja muuta sisältöä striimaamalla ja/tai lataamalla (”Ohjelmapaketti”). Tällä hetkellä saatavilla olevia Ohjelmapaketteja koskevia tietoja saat Viaplay.fi- sekä Viaplay.com-verkkosivustoilta (jäljempänä yhteisesti ”Verkkosivusto”). Palvelua voi käyttää Viaplayn sovelluksen (”Sovellus”) ja verkkosivuston kautta.

Tietoa meistä

Viaplay AB on osa Nordic Entertainment Group Sweden AB:tä, yritystunnus 556304-7041, jonka osoite on Box 171 04, 104 62 Stockholm (NENT:iä ja Viaplayta kutsutaan tässä yhdessä nimellä ”NENT”, ”Me” tai ”Meidän”). NENT kuuluu konserniin, jonka emoyhtiö on Nordic Entertainment Group AB, yritystunnus 559124-6847 (”Konserni”). Sinä asiakkaana ja Palvelun käyttäjänä (”Sinä” tai ”Sinun”) voit tutustua Konsernin ohjesääntöihin ja käytäntöihin vierailemalla Konsernin verkkosivustolla: https://www.nentgroup.com/about/corporate-governance/group-steering-documents.

Palvelu on Britannian valvontaviranomaisen Ofcomin valvonnan alainen. Ofcom sääntelee tilausohjelmapalveluiden toimituksellista sisältöä. Tähän sisältyy sen varmistaminen, että tiettyjä sovellettavia sääntöjä noudatetaan. Mainitut sovellettavat säännöt kattavat muun muassa vaatimukset siitä, ettei tiettyä materiaalia tarjota alaikäisille, ettei tiettyjä muita materiaaleja esitetä ollenkaan (mukaan lukien materiaalit, jotka todennäköisesti voivat synnyttää vihaa rodun, sukupuolen, uskonnon tai kansalaisuuden perusteella). Lisäksi ne ohjaavat ohjelmien tuotesijoittelua sekä yksittäisten ohjelmien tai palveluiden sponsorointia.

Jos Sinä olet lähettänyt valituksen NENT:lle koskien Palvelun kautta jaettavaa materiaalia etkä ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen, voit lähettää valituksen edelleen Ofcomille täyttämällä lomakkeen, joka sijaitsee osoitteessa: https://www.ofcom.org.uk/tv-radio-and-on-demand/how-to-report-a-complaint/complain-about-a-video-on-demand-service.

Väärinymmärrysten välttämiseksi on huomioitava, että tilauspalveluna tarjottavien ohjelmapalveluidemme toimituksellista sisältöä koskevat valitukset voidaan osoittaa Ofcomille yllä mainitun mukaisesti. Palveluissamme näkyviä mainoksia koskevat valitukset käsittelee brittiläinen valvontaviranomainen Advertising Standards Authority (”ASA”). ASA:n valitusprosessista on saatavilla tietoa osoitteessa https://www.asa.org.uk/make-a-complaint.html tai puhelimitse numerosta (+44 020 7492 2222). Voit myös lähettää valituksen ASA:lle postitse seuraavaan osoitteeseen: Advertising Standards Authority, Mid City Place, 71 High Holborn, London WC1V 6QT.

Mahdolliset teknisiä ongelmia, laskutusta, asennusta tai markkinointia koskevat kysymykset tulee osoittaa suoraan Meille näistä yleisistä ehdoista löytyviä yhteystietoja käyttäen.

Lisätietoa Ofcomista on saatavilla osoitteessa www.ofcom.org.uk ja ASA:sta osoitteessa www.asa.org.uk.

Yleiset ehdot

Nämä yleiset ehdot (yhdessä asiakirjojen kanssa, joihin niissä viitataan) koskevat kaikkia Palvelun käyttäjiä ja ovat heitä oikeudellisesti sitovia. Sinun tulee lukea ja hyväksyä nämä yleiset ehdot ennen Palvelun käyttämistä. Palvelua käyttämällä Sinä ilmoitat hyväksyväsi nämä yleiset ehdot ja sitoudut noudattamaan niitä. Nämä yleiset ehdot ovat voimassa niin kauan kuin Sinulla on asiakassuhde Meidän kanssamme. Jos et jollakin hetkellä hyväksy jotakin yleisten ehtojen kohtaa tai et muuten pysty noudattamaan ehtoja, Sinä et saa käyttää Palvelua. Jos haluat käyttää Viaplayta AppleTV:llä tai iOS-laitteilla tai tehdä ostoksia iTunesin kautta, sinun täytyy hyväksyä myös Applen iTunesin käyttöehdot.

Palvelun käyttöoikeuksien saaminen ja Palvelun käyttö

Palvelun käyttö edellyttää sitä, että Sinusta tulee Meidän asiakkaamme luomalla Viaplay-käyttäjätilin. Voit tehdä niin rekisteröitymällä Verkkosivustolla tai Sovelluksessa ja hyväksymällä nämä yleiset ehdot sekä muut liittyvät asiakirjat (lue tästä lisää alla olevasta kohdasta ”Käyttäjänimi ja Salasana”). Voit milloin tahansa päättää asiakassuhteesi Meidän kanssamme poistamalla käyttäjätilisi. Voit poistaa asiakastilisi ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme (yhteystiedot löytyvät kohdasta ”Yhteystiedot” alla). Huomioithan, että Viaplayta varten käytettävää kirjautumispalvelua käytetään Viafree-on-demand-palvelussa (”Viafree”), jonka konserni tarjoaa. Jos päätät asiakassuhteesi Meidän kanssamme poistamalla Viaplay-käyttäjätilisi, myös Viafree-käyttäjätilisi poistetaan ja asiakassuhteesi Viafreen kanssa päättyy. Poistaaksesi Palvelulle luodun käyttäjätilisi tulee sinun tulee ensin lopettaa Meidän kanssamme tekemäsi tilaus (lue lisää kohdasta ”Palvelun irtisanominen” alla).

Kun olet luonut käyttäjätilin Verkkosivustolla, saat Palvelun käyttöoikeuden seuraavasti:

  1. Tekemällä yksittäisen maksusuorituksen saadaksesi pääsyn tiettyyn sisältöön (”Kertamaksu”) joko ostamalla (”Electronic Sell Through”), vuokraamalla 48 tunniksi (vuokraus- ja ostokohdan kautta) tai hankkimalla tiettyjen tapahtumien livelähetysten katseluoikeuden, kuten esimerkiksi yksittäisen jalkapallo-ottelun (pay-per-view);
  2. Tilaamalla Palvelun kuukausiperusteisesti toistaiseksi voimassaolevana valitsemalla yhden tai useamman Ohjelmapaketin etukäteen (”Tilausmaksu”); tällöin tilaus on voimassa, kunnes Sinä päätät irtisanoa tilauksen. Jokaista kuukautta, jona tilaat Palvelua maksamalla Tilausmaksun, kutsutaan ”Tilausjaksoksi”; tai
  3. Jos mahdollista, tekemällä tilauksen määräajaksi valitsemalla yhden tai useamman Ohjelmapaketin sopimuksen tekohetkellä määritellylle ajanjaksolle (esimerkiksi 12 kuukautta) (”Tilaus sitoutumisajalla”) ja tilaamalla Palvelua koko tälle ennalta määritellylle ajanjaksolle sekä maksamalla Tilausmaksun kerran kuukaudessa etukäteen, tai vaihtoehtoisesti maksamalla pidemmän ajanjakson tai koko määritellyn ajanjakson etukäteen sovellettavan sopimuksen mukaisesti. Ennalta määritelty sopimuksentekohetkellä yksilöity ajanjakso on lyhyin aika, jona sinun on tilattava Palvelua (“Sitoutumisaika”), jos sinulla on Tilaus sitoutumisajalla. Sitoutumisajan päätyttyä Tilauksesi muuttuu tilausmaksulliseksi kuukausittain veloitettavaksi toistaiseksi voimassa olevaksi tilaukseksi kohdan b mukaisesti yllä, kunnes Sinä päätät irtisanoa tilauksesi.

Voit vaihtoehtoisesti saada Palvelun käyttöoikeuden myös muiden NENT:n tai Konsernin muiden yritysten tarjoamien palveluiden kautta. Sisällön ostaminen (Electronic Sell Through) antaa rajoittamattoman pääsyn ostetun sisällön striimaukseen ja toistamiseen niin kauan kuin se kuuluu Meidän ja oikeudenhaltijan välisen sopimuksen piiriin. Ostettua sisältöä on myös mahdollista ladata, niin että sitä voi katsoa ilman Internet-yhteyttä laitteissa, joissa Viaplay tukee tätä ominaisuutta. Mikäli sopimuksemme oikeudenhaltijan kanssa päättyy, tai pääsy ostettuun sisältöön päättyy jostain muusta syystä (kuten esimerkiksi teknisistä syistä), Sinulla on oikeus sopivan suuruiseen korvaukseen Palvelussa käytettävän etukupongin muodossa.

Saadaksesi Palvelun käyttöoikeuden sinun tulee:

  1. olla vähintään 18-vuotias;
  2. asua vakituisesti Suomessa (”Toimialue”);
  3. läpäistä tavanomainen luottotietojen tarkistus;
  4. vahvistaa, että rekisteröitymisen yhteydessä antamasi tiedot ovat totuudenmukaiset ja oikein ja että tulet ilmoittamaan Meille, mikäli nämä tiedot jonain hetkenä muuttuvat;
  5. Ymmärtää, että Palvelu on käytettävissä ainoastaan sillä Toimialueella, jolla Sinä asut, tämän kuitenkaan rajoittamatta Palvelun käyttöä oleskellessasi tilapäisesti muussa EU:n jäsenvaltiossa. Me emme ole missään vastuussa mistään kuluista, oikeudenloukkauksista tai muista seikoista, sisältäen esimerkiksi vahingonkorvausvastuut, jotka Sinä aiheutat sillä, että käytät tai yrität käyttää Palvelua Toimialueen ulkopuolella;
  6. käyttää Palvelua ainoastaan henkilökohtaiseen ja yksityiseen tarkoitukseen, ei mihinkään kaupalliseen tai julkiseen tarkoitukseen;
  7. varmistaa, että sinulla on käytössäsi joko asianmukainen mobiiliverkko ja/tai laajakaistayhteys;
  8. varmistaa, että kaikki Palvelun käyttöön rekisteröidyt laitteet on mainittu Verkkosivustomme osassa Tuetut laitteet;
  9. olla käyttämättä Palvelua millään lainvastaisella tai sopimattomalla tavalla ja varmistaa, ettei kukaan muukaan tee niin;
  10. varmistaa, että Meidän ja/tai Konsernin tuotteita, Palveluita tai muuta Meille ja/tai Konsernille kuuluvaa ei millään tavalla myydä eteenpäin jollekin kolmannelle osapuolelle näiden yleisten ehtojen kanssa ristiriidassa olevalla tavalla; ja
  11. rekisteröidä maksutietosi.

Henkilötietojen käsittely

Kun Sinä rekisteröit käyttäjätilin käyttääksesi Palvelua, ja kun käytät Palvelua, Me keräämme Sinusta tiettyjä henkilötietoja. Voit lukea lisää siitä, mitä tietoa Me keräämme ja kuinka Me käsittelemme keräämiämme tietoja, tutustumalla tietosuojakäytäntöömme.

Laitteet, järjestelmät ja yhteydet

Mahdollisuutesi käyttää Palvelua edellyttää sitä, että käytössäsi on vaadittavat laitteet, järjestelmät ja yhteydet. Ennen Kertamaksun suorittamista tai Palvelun tilaamista Sinun on varmistettava, että Sinulla on Palvelun asianmukaiseen käyttöön vaadittavat laitteet, järjestelmät ja yhteydet. Verkkosivustolla on määritetty Palvelun vähimmäisjärjestelmävaatimukset. Näiden vähimmäisjärjestelmävaatimusten noudattaminen ei kuitenkaan takaa, että Palvelun katselu onnistuu aina ilman mahdollisia käyttökatkoja, lähetysvirheitä ja vastaavia. Kohdassa ”Tuetut laitteet” voit nähdä, millä laitteilla voit käyttää Palvelua.

Voimme ajoittain määrittää, millä laitteilla Palvelua voidaan käyttää. Voit rekisteröidä Palvelun käyttöön enintään neljä (4) laitetta. Lisätietoja laitteista on Verkkosivuston kohdassa ”Tuetut laitteet”. Et voi vaihtaa enempää kuin yhden (1) rekisteröidyn laitteen yhdeksänkymmenen (90) päivän ajanjakson sisällä. Laitteet, jotka voidaan tällä hetkellä rekisteröidä Palvelun käyttöä varten, on lueteltu Verkkosivustomme kohdassa ”Tuetut laitteet”. Me emme ole vastuussa mistään laitteesta, joka on jonkin muun kuin Viaplayn valmistama, myymä tai operoima. Emme myöskään takaa näiden laitteiden toimivuutta tai yhteensopivuutta Palvelun kanssa.

Voit striimata sisältöä samanaikaisesti enintään kahdella (2) rekisteröidyllä laitteella. Henkilöt, jotka ovat maksaneet jonkin tapahtuman livelähetyksen katseluoikeudesta (pay-per-view), voivat sen sijaan striimata kyseistä sisältöä vain yhdellä (1) rekisteröidyllä laitteella kerrallaan.

Hyväksyt sen, että Palvelun saatavuuteen saattavat vaikuttaa muun muassa Verkkosivuston ylikuormitus Internetissä tai muut verkosto-, ISP-, sähkö-, tietokone- tai muut viestintäongelmat tai -häiriöt ja että Me emme ole vastuussa Palvelun käytön mahdollisista rajoituksista, jotka johtuvat tällaisesta ylikuormituksesta, ongelmasta ja/tai häiriöstä.

Sinä sitoudut olemaan myymättä, siirtämättä tai jollakin muulla tavalla luovuttamatta NENT:n ja/tai Konsernin tuotteita, Palveluita tai muuta NENT:lle ja/tai Konsernille kuuluvaa jollekin kolmannelle osapuolelle näiden yleisten ehtojen kanssa ristiriidassa olevalla tavalla.

Käyttäjänimi ja salasana

Rekisteröitymisen sekä käyttäjätilin luonnin yhteydessä Verkkosivustolla Sinua pyydetään valitsemaan käyttäjätunnus ja luomaan salasana, jotta voit kirjautua Palveluun ja käyttää sitä. Jos rekisteröidyt käyttämällä Apple TV:tä iTunes-palvelun kautta, Sinun tarvitsee vain luoda haluamasi salasana voidaksesi käyttää Palvelua muilla rekisteröidyillä laitteilla kuin Apple TV:llä. Samaa kirjautumispalvelua käytetään sekä Palvelussa että Viafree-palvelussa. Tämä tarkoittaa, että rekisteröinnin jälkeen sinulla on sama käyttäjätunnus ja salasana sekä Palveluun että Viafree-palveluun (”Yhteiset kirjautumistiedot”). Huomioi kuitenkin, että Viafree on erillinen palvelu erillisine yleisine ehtoineen (saatavilla osoitteesta www.viafree.fi) ja että Sinulta saatetaan edellyttää Viafree-palvelun yleisten ehtojen hyväksymistä kirjautuessasi Viafree-palveluun ensimmäistä kertaa käyttäjätunnuksella ja salasanalla. Sinua saatetaan samalla tavoin pyytää hyväksymään ja/tai ilmoittamaan ymmärtäneesi muita toimintaperiaatteita ja/tai ehtoja, esimerkiksi tietosuojakäytäntö ja evästekäytäntö. Jos olet rekisteröitynyt aiemmin Viafree-palveluun, voit luoda käyttäjätilin Palveluun kirjautumalla Palveluun Viafree-palvelua varten luomallasi käyttäjätunnuksella ja salasanalla. Päästäksesi käsiksi Palvelun sisältöön ostoksen suorittamisen tai tilauksen tekemisen yhteydessä Sinun tulee kuitenkin lukea ja hyväksyä nämä yleiset ehdot. Vasta hyväksyttyäsi nämä yleiset ehdot ja tietosuojakäytännön käyttäjätilisi Palveluun luodaan ja asiakassuhde kanssamme muodostuu. Yhteiset kirjautumistiedot merkitsevät lisäksi sitä, että mikäli vaihdat salasanasi Palveluun, tai Viafree-palveluun, vaihtuu salasana myös toisessa palvelussa.

Käyttäjätunnus ja salasana ovat luottamuksellista tietoa, eikä niitä saa luovuttaa millekään kolmannelle osapuolelle. Meillä on oikeus koska tahansa, kohtuullisen varoajan puitteissa, pyytää Sinua vaihtamaan salasanasi. Ymmärrät ja hyväksyt sen, että tällainen pyyntö salasanan muuttamisesta saattaa väliaikaisesti keskeyttää pääsysi Palveluun sekä Yhteisten kirjautumistietojen vuoksi soveltuvin osin Viafree-palveluun.

Jos epäilet, että joku toinen käyttää käyttäjätunnustasi ja/tai salasanaasi, Sinun on ilmoitettava luvattomasta käytöstä Meille välittömästi ja vaihdettava salasanasi. Jos Meillä on syytä olettaa, että käyttäjätunnus ja/tai salasana on paljastettu valtuuttamattomalle henkilölle tai että niitä on muutoin väärinkäytetty valtuuttamattoman henkilön toimesta, Meillä on oikeus katkaista Palvelun tarjoaminen välittömästi ja/tai poistaa käyttöoikeutesi Palveluun tai millä tahansa muulla keinolla estää kielletyn toiminnan jatkuminen.

Käyttäjäprofiilit

Palvelua käyttäessäsi Sinä voit luoda henkilökohtaisia profiileja (”Käyttäjäprofiilit”). Käyttäjäprofiili mahdollistaa henkilökohtaisemman Palvelun käyttökokemuksen muun muassa mukauttamalla elokuva- ja sarjaehdotuksia aiemmin katselemiesi elokuvien ja sarjojen perusteella. Lisäksi striimaushistoria tallennetaan erikseen kullekin Käyttäjäprofiilille. Ota kuitenkin huomioon, että kaikki käyttäjätilin kautta luodut Käyttäjäprofiilit ovat kaikkien käyttäjätilin käyttäjien saatavilla, mikä tarkoittaa sitä, että Sinä tilin haltijana ja/tai muut käyttäjätilin käyttäjät voitte nähdä, avata, käyttää, muokata tai poistaa ja Käyttäjäprofiileja. Sinä olet kuitenkin tilin haltijana vastuussa sen varmistamisesta, että kaikki käyttäjätilin käyttäjät ovat ymmärtäneet näiden yleisten ehtojen sisällön, noudattavat niitä, ja ovat tutustuneet tietosuojakäytäntöön.

Tietynlaiset Käyttäjäprofiilit, kuten Käyttäjäprofiilit lapsille, on määritetty siten, että lapset voisivat käyttää Palvelua. Ne muun muassa rajoittavat pääsyä Palvelun niihin osiin, jotka edellyttävät vanhempien tai huoltajien hyväksyntää.

Alaikäiset henkilöt

Palvelu saattaa sisältää aineistoa, joka ei ole sopivaa alaikäisille henkilöille ja joka saattaa olla myös muiden mielestä loukkaavaa.

Jos haluat rajoittaa alaikäisten pääsyä Palvelun pariin, suosittelemme, että luot lapsille tarkoitetun Käyttäjäprofiilin, joka rajoittaa lasten pääsyä Palvelun niihin osiin, jotka eivät ole sopivia lapsille. Palvelua ei ole tarkoitettu lasten käyttöön ilman vanhemman tai huoltajan seuraa, valvontaa ja hyväksyntää. Sinulla on myös mahdollisuus rajoittaa mahdollisuutta vuokrata ja ostaa sisältöä Palvelussa ottamalla käyttöön Ostolukon. Tutustu kohtaan ”Ostolukko” alla.

Ostolukko

Voit ottaa käyttöön Ostolukko-toiminnon Oma tili -kohdasta. Sen avulla voit luoda nelinumeroisen koodin, joka estää valtuuttamattomia henkilöitä ja/tai lapsia vuokraamasta tai ostamasta sisältöä Palvelussa. Ota huomioon, että tilin haltija on vastuussa kaikesta Palvelun käytöstä. Jos otat Ostolukon käyttöön, Sinun ei siksi tule kertoa nelinumeroista PIN-koodia Palvelun muille käyttäjille.

Sähköpostiosoite

Meidän lähettämämme tiedot ja ilmoitukset lähetetään käyttäjäprofiilin rekisteröimisen yhteydessä annettuun sähköpostiosoitteeseen. Jos sähköpostiosoitteesi muuttuu, Sinun on viipymättä päivitettävä profiilisi Verkkosivustolla. Meillä on oikeus pitää uusinta annettua sähköpostiosoitetta asiakkaan oikeana sähköpostiosoitteena. Lähetämme Sinulle tasaisin väliajoin sähköpostiviestejä, jotka sisältävät mielenkiintoista tietoa Viaplayn tuotteista ja palveluista. Voit helposti kieltäytyä tällaisten viestien lähettämisestä napsauttamalla peruutuslinkkiä kulloisenkin sähköpostiviestin alareunassa, Oma tili -käyttäjätilisi asetusten kautta tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme (yhteistiedot on ilmoitettu kohdassa ”Yhteystiedot” alla).

Maksut ja maksuviiveet

Palvelun käyttämisen edellytys on, että Sinä rekisteröit maksutietosi Palvelussa.

Lisätietoja Palvelusta maksamiseen käytettävissä olevista pankki- ja luottokorteista on Verkkosivustolla.

Rekisteröidessäsi maksutietosi Palvelun käyttöä varten kansanvälisten suojausstandardien (PCI DSS Payment Card Industry Data Security Standard) mukaisesti hyväksytty kolmas osapuoli rekisteröi ja tallettaa Viaplayn toimeksiannosta ne maksutiedot, jotka ovat tarpeen Palvelun käyttämiseksi.

Kertamaksut maksetaan ostohetkellä ja tilausmaksut kuukausittain etukäteen. Ne veloitetaan käyttäjätilin rekisteröimisen yhteydessä ilmoittamaltasi luotto- tai pankkikortilta. Jos Sinä suoritat kertamaksuja tai jos teet tilauksen Apple TV:ssä tai iOS -laitteessa iTunesin kautta (kun se on mahdollista), veloitetaan Kertamaksu ja/tai Tilausmaksu siltä luotto- tai maksukortilta, jonka Sinä olet liittänyt iTunesiin.

Jos Kertamaksuja ei voida veloittaa iTunesin kautta, tulee Sinun, joka olet tehnyt Palvelua koskevan tilauksen Apple TV:ssä tai iOS-laitteessa iTunesin kautta, valita Kertamaksujen yhteydessä jokin muu maksutapa, kuten esimerkiksi luotto- tai pankkikortti. Suoritettuja ostoja koskevat tiedot on ilmoitettu Verkkosivuston ”Oma tili” -kohdassa.

Maksu tilauksen uusimisesta kuukausittain erääntyy maksettavaksi aina kunkin Tilausjakson päättyessä. Jos sinulla on Tilaus sitoutumisajalla, jossa Tilausmaksu maksetaan kuukausittain, Tilausmaksu erääntyy maksettavaksi valitun maksupalvelun ehtojen mukaisesti.

Sinä sitoudut siihen, että Sinulla on riittävästi varoja luotto- tai maksukortilla Tilausmaksun ja/tai Kertamaksun (”Maksut”) maksamiseen niiden erääntyessä. Myöhästynyt maksu antaa Meille Suomen korkolain (633/1982) mukaisesti oikeuden periä viivästyskorkoa, lainsäädännön mukaisen muistutusmaksun sekä tarvittaessa lainsäädännön mukaisen perintämaksun. Jos Sinulla ei ole riittävästi varoja laskun maksamiseen eräpäivänä, tai jos maksua ei jostain muusta syystä voida suorittaa, on Meillä oikeus jatkaa Maksujen veloittamista sekä tehdä uusia yrityksiä maksun läpiviemiseksi, kunnes maksu suoritetaan. Odottaessamme koko maksun suorittamista Meillä on oikeus välittömästi rajoittaa (”jäädyttää”) Palvelun käyttöäsi tai keskeyttää se kokonaan, kunnes maksu on suoritettu. Tämän lisäksi Meillä on myös aina oikeus purkaa tilaus ja/tai estää pääsy Palveluun kokonaisuudessaan välittömin vaikutuksin, jos Maksu on myöhässä yli kymmenen (10) kalenteripäivää. Jos Sinulla on Tilaus sitoutumisajalla, Sinä olet velvollinen suorittamaan välittömästi sovellettavat maksut sitoutumisajan jäljellä olevasta osasta, vaikka Me purkaisimmekin tilauksen tämän kohdan mukaisesti. Jos Maksujen kattamiseen ei ole riittävästi varoja ja maksusi on myöhässä yli kymmenen (10) kalenteripäivää, Meillä on oikeus periä velka muilla tavoin.

Maksut ja pakettimuutokset

Maksut veloitetaan kulloinkin voimassa olevan hinnastomme mukaisesti. Vuokra- tai ostoelokuvan tai tietyn tapahtuman livelähetyksen, kuten pay-per-view-lähetyksen ja on demand -sisällön, katsomisesta peritään lisämaksu. Kaikki hinnat on ilmoitettu verkkosivustolla. Me voimme muuttaa hintoja ajoittain, ja muutoksista ilmoitetaan Sinulle alla olevan kohdan ”Hinnanmuutokset” mukaisesti. Kohdassa ”Peruuttamisoikeus” ilmoitettuja oikeuksiasi lukuun ottamatta mitään maksettuja Maksuja ei palauteta, emmekä Me maksa hyvityksiä tai palautuksia mistään Palvelun käyttämättä jättämisestä tai sen osittaisesta käytöstä.

Edellyttäen, että Sinulla on toistaiseksi voimassa oleva tilaus (ilman sitoutumisaikaa), Sinulla on oikeus muuttaa Ohjelmapakettiasi Tilausjakson aikana. Ohjelmapakettia voi muuttaa verkkosivuston ”Omat sivut” -kohdassa. Mikäli Sinä päätät muuttaa tilaustasi, uusi Tilausmaksu saattaa olla suurempi kuin ennen muutosta maksettu Tilausmaksu. Uusi Tilausmaksu veloitetaan luotto- tai pankkikortiltasi sinä päivänä, kun päätät muuttaa tilaustasi. Aiemmin maksettu Tilausmaksu vähennetään suhteessa jäljellä olevaan Tilausjaksoon. Uusi Tilausmaksu astuu voimaan seuraavana eräpäivänä. Jos päätät muuttaa Tilauksesi hinnaltaan edullisempaan pakettiin, hinta- ja pakettimuutokset astuvat voimaan seuraavana eräpäivänä.

Mikäli Sinä olet tehnyt Tilauksen Apple TV:tä tai iOS-laitetta varten iTunesin kautta ja haluat muuttaa tilaustasi, tee se iTunesissa. Mikäli Sinulla on kysymyksiä tai kaipaat apua Ohjelmapaketin muutokseen liittyen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme (yhteystiedot löytyvät alla kohdasta ”Yhteystiedot”).

Hinnat ja pakettimuutokset

Maksut veloitetaan kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukaisesti. Katsoessasi elokuvaa Viaplay Storesta tai yksittäisen urheilutapahtuman livelähetystä, niin sanottua kertamaksu-tv:n on-demand-sisältöä, tai olet ostanut Sport Day Pass -palvelun, tulee maksettavaksi lisämaksu. Hinnat ilmoitetaan Verkkosivustolla, ja ne saattavat muuttua ajoittain. Asiasta ilmoitetaan sinulle näiden ehtojen mukaisesti. Huomaa, että Sport Day Pass -palvelun hinta saattaa vaihdella päiväkohtaisesti. Ns. ”Harkinta-aikaan” kuuluviin oikeuksiisi liittyen mitään maksettuja Maksuja ei palauteta, eikä Viaplay anna hyvityksiä tai krediittejä mistään Palvelun käyttämättä jättämisestä tai sen osittaisesta käytöstä.

Edellyttäen, että tilaukseksi on toistaiseksi voimassa oleva (ilman Sitoutumisaikaa), Sinulla on oikeus muuttaa pakettiasi Tilausjakson aikana. Muuttaaksesi pakettiasi, tee se Verkkosivuston Oma tili –osiossa. Tilaamasi paketin versiopäivitys saattaa nostaa nykyisen etukäteen maksetun Tilausjaksosi Tilausmaksua. Tilauksesi versiopäivityksessä uusi Tilausmaksu veloitetaan luotto- tai pankkikortiltasi ja aiemmin maksettu Tilausmaksu vähennetään määräsuhteessa. Uuden versiopäivityksen Tilausmaksu on tämän jälkeen voimassa seuraavan maksun eräpäivästä lähtien. Jos päätät päivittää Tilauksesi hinnaltaan edullisempaan pakettiin, sekä hinnan että paketin muutos tulevat voimaan seuraavan maksun eräpäivänä.

Mikäli olet tehnyt Tilauksen Apple TV:hen tai iOS -laitteeseen iTunesin kautta ja haluat muuttaa tilaustasi, tee se iTunesissa. Mikäli sinulla on kysymyksiä tai kaipaat apua tähän liittyen, ole hyvä ja ota yhteyttä asiakaspalveluumme (yhteystiedot löytyvät alla kohdasta “Asiakastuki”).

Hinnanmuutokset

Meillä on oikeus muuttaa Palvelusta perittäviä maksuja (”Hinnanmuutokset”).

Meidän on ilmoitettava Sinulle sähköpostitse ja/tai Palvelussa olevan käyttäjätilisi kautta toistaiseksi voimassaolevaan Tilaukseen (ei sitoutumisaikaa) liittyvistä Hinnanmuutoksista vähintään kolmekymmentä (30) päivää ennen kuin Hinnanmuutos astuu voimaan. Jos kyse on Tilauksesta sitoutumisajalla, sovittu hinta on voimassa koko Sitoutumisajan ilman Hinnanmuutoksia. Edellä mainitusta poiketen, Hinnanmuutokset lyhyemmällä varoitusajalla tai Sitoutumisajan aikana ovat kuitenkin sallittuja, jos Meidän jakelulukumme ja muut kulut Palvelun saataville asettamisesta kasvavat muuttuneen verotuksen tai yleisten maksujen, valuuttakurssivaihteluiden, kolmansista osapuolista riippuvien kulujen, viranomaismääräysten tai lakien ja muiden säännösten muutosten vuoksi ja jos Hinnanmuutos ei ylitä kasvaneiden kustannusten määrää.

Jos et hyväksy Hinnanmuutoksia, Sinulla on oikeus irtisanoa Tilauksesi siitä päivästä lähtien, jona Hinnanmuutos tulee voimaan, sillä edellytyksellä, että Meille on ilmoitettu asiasta vähintään kolme (3) kalenteripäivää ennen Hinnanmuutoksen voimaantuloa.

Hinnanmuutoksiin luetaan myös uuden maksun käyttöönotto.

Kokeilutarjoukset

Me saatamme tarjota uusille asiakkaille oikeuden käyttää Ohjelmapakettejamme ilman veloitusta määrätyn ajan (”Tarjous”). Jotta Sinä voit hyödyntää Tarjouksen, Sinä tai toinen talouteesi kuuluva henkilö ette ole saaneet hyödyntää Tarjousta tai mitään samankaltaista Meidän tarjoamaamme markkinointitarjousta aikaisemmin.

Voit hyödyntää tarjouksen sen jälkeen, kun olet hyväksynyt Tarjouksen, luonut käyttäjätilin ja vahvistanut tilitietosi Verkkosivustolla. Mikäli olet rekisteröinyt Tarjouksen Apple TV:ssä tai iOS-laitteessa iTunesin kautta, voit hyödyntää Tarjousta siitä lähtien, kun olet hyväksynyt Tarjouksen, luonut käyttäjätilin ja vahvistanut tilitietosi Apple TV:ssä tai iOS-laitteessa.

Kun Tarjouksen mukainen kokeilujakso päättyy, Tarjous muutetaan tilaukseksi ilman sitoutumisaikaa, jolloin Sinulta veloitetaan kyseisellä hetkellä voimassa olevan hinnaston (nähtävillä Verkkosivustolla) mukainen maksu valitsemastasi Ohjelmapaketista, ellet nimenomaan päätä peruuttaa Tarjousta alla olevan kohdan “Peruuttamisoikeus” mukaisesti tai irtisanoa Tarjousta viimeistään kokeilujakson viimeisenä päivänä. Mikäli peruutat Tarjouksen, se päätetään välittömästi. Mikäli irtisanot Tarjouksen, se päätetään kokeilujakson viimeisenä päivänä. Meillä on oikeus muuttaa Tarjouksesta perittäviä maksuja yllä olevan kohdan ”Hinnanmuutokset” mukaisesti.

Tarjous voidaan irtisanoa tai peruuttaa ”Oma tili” -kohdan irtisanomiskohdan kautta.

Mikäli olet rekisteröinyt tarjouksen Apple TV:llä tai iOS-laitteella iTunesin kautta, Tarjouksen päätyttyä Sinulta veloitetaan kyseisellä hetkellä voimassa olevan hinnaston mukainen maksu Ohjelmapaketista, ellet nimenomaan päätä irtisanoa Tarjousta. Jos et halua jatkaa asiakkuutta maksavana asiakkaana, Sinun on irtisanottava Tarjous kokeilujakson aikana. Tarjous päättyy tällöin kokeilujakson viimeisenä päivänä. Tarjouksen peruuttamista tai irtisanomista varten siirry ”Oma tili” -kohtaan ja napsauta iTunesiin ohjaavaa linkkiä.

Peruuttamisoikeuden käyttämisen tai Tarjouksen irtisanomisen jälkeen et voi enää hyödyntää Tarjousta tai käyttää sitä uudelleen.

Palvelun muutokset

Konsernin TV-toimintaa sääntelee Ofcom Isossa-Britanniassa. Koska Iso-Britannia on eroamassa Euroopan unionista (”Brexit”), Meidän on mahdollisesti tehtävä muutoksia, mukautuksia ja vastaavia toimenpiteitä näihin yleisiin ehtoihin ja/tai Palveluun, jotta me voimme varmistaa, että Palvelua säännellään muiden maiden lakien mukaisesti Ofcomin sijaan. Tällaisilla muutoksilla, mukautuksilla ja vastaavilla toimenpiteillä voi olla negatiivisia vaikutuksia näissä yleisissä ehdoissa säänneltyihin oikeuksiin ja velvollisuuksiin.

Meillä on oikeus muuttaa Palvelua milloin tahansa ilman suostumusta. Mikäli muutokset ovat huomattavia, Sinulle ilmoitetaan niistä kirjeellä, sähköpostilla ja/tai Palvelun kautta viimeistään kolmekymmentä (30) kalenteripäivää ennen muutoksen astumista voimaan. Tällainen muutos tulee voimaan ilmoituksessa mainittuna päivänä, mutta aikaisintaan kolmekymmentä (30) kalenteripäivää ilmoituksen lähettämisestä. Yllä mainitusta poiketen muutos voi astua voimaan nopeammin kuin kolmenkymmenen (30) kalenteripäivän päästä, jos muutos johtuu mahdollisesta lainrikkomuksesta, viranomaispäätöksestä, lainmuutoksesta, Brexitistä tai ylivoimaisesta esteestä (alla olevan mukaisesti). Jos muutos muuttaa Palvelua huomattavalla tavalla, voit kieltäytyä yleisten ehtojen niistä osista, joihin muutos vaikuttaa, laskettuna siitä päivästä jolloin muutos astuu voimaan, sillä edellytyksellä, että Meille on ilmoitettu asiasta ennen kuin muutos tulee voimaan. Koska Meidän toimintatapaamme kuuluu Palvelun jatkuva parantaminen, sisältömuutosten ja -päivitysten (kuten esimerkiksi TV-sarjojen, elokuvien tai urheilutapahtumien poistaminen tai lisääminen) sekä verkkosivuston ulkoasumuutosten tai Brexitistä johtuvien muutosten ei katsota olevan muutoksia tämän osion tarkoittamassa merkityksessä.

Sopimusaika ja tilauksen automaattinen uusiminen

Kun tilaat Ohjelmapaketin, tilauksesi uusitaan automaattisesti kuukausittain Tilausjakson tai sovellettavan sitoutumisajan päättyessä, ja Me jatkamme kuukausimaksun veloittamista, kunnes irtisanot tilauksesi.

Palvelun irtisanominen

Palvelun ja siten tilauksen voi irtisanoa Verkkosivuston ”Oma tili” -kohdan irtisanomista koskevassa osiossa. Mikäli Sinä olet tehnyt Tilauksen Apple TV:tä tai iOS-laitetta varten iTunesin kautta ja haluat irtisanoa tilauksesi, tee se iTunesissa. Irtisanominen astuu voimaan:

  1. sen Tilausjakson päättyessä, jonka aikana Sinä ilmoitat Meille haluavasi irtisanoa palvelun (jos sinulla on Tilaus sitoutumisajalla irtisanominen astuu kuitenkin voimaan vasta Sitoutumisajan päätyttyä); tai
  2. kohdissa ”Palvelun muutokset”, ”Hinnanmuutokset” tai ”Muutokset” ilmoitettujen irtisanomisaikojen mukaisesti, edellyttäen, että Sinä ilmoitat Meille halutusta irtisanomisesta kyseisten kohtien mukaisella tavalla.

Mikäli olet uutena asiakkaana saanut Ohjelmapaketin käyttöoikeuden ilman veloitusta kokeilujakson ajaksi ja haluat irtisanoa tarjouksen kokeilujakson aikana, kohdassa ”Kokeilutarjoukset” mainitut tiedot ovat voimassa.

Huomioithan, että asiakassuhde välillämme on voimassa ja nämä yleiset ehdot pätevät niin kauan kun käyttäjätilisi ja asiakasprofiilisi säilyvät Meillä. Lisätietoja käyttäjätilin poistamisesta ja asiakassuhteen päättämisestä on kohdassa ”Palvelun käyttöoikeuksien saaminen ja Palvelun käyttö”.

Mikäli haluat päättää tilauksesi etuajassa (esimerkiksi päättääksesi asiakassuhteesi Meidän kanssamme), olet kuitenkin velvollinen maksamaan jäljellä olevasta Tilausjaksosta tai sovellettavasta sitoutumisajasta perittävät maksut.

Me emme hyvitä mitään Maksuja, jotka Sinä olet jo maksanut.

Mikäli irtisanot tilauksesi, Sinulla säilyy kuitenkin edelleen pääsy siihen sisältöön, jonka olet ostanut Electronic Sell Throughin kautta. Pidätämme itsellämme kuitenkin oikeuden päättää pääsy sisältöön tai rajoittaa sitä.

Irtisanominen Meidän toimestamme

Pidätämme itsellämme oikeuden irtisanoa tai keskeyttää Palvelun käyttöoikeutesi milloin tahansa toistaiseksi. Jos irtisanomme kanssasi tekemämme sopimuksen, tarjoamme Sinulle näiden yleisten ehtojen mukaisesti jotakin seuraavista:

  1. Palvelun käyttöoikeus jatkuu kulloisenkin Tilausjakson tai Sitoutumisajan loppuun tai viimeksi maksamasi Tilausmaksu palautetaan suhteessa käyttämättä jääneeseen ajanjaksoon, ilman tilauksen uusimista; ja/tai
  2. pääsy Kertamaksulla jo ostettuihin yksittäisiin Palveluihin säilyy, kunnes Palvelun voimassaoloaika päättyy.

Meillä on oikeus irtisanoa Palvelu välittömin vaikutuksin ja vaatia maksamattomien Tilausmaksujen maksamista, jotka erääntyvät maksettaviksi välittömästi, seuraavissa tilanteissa:

  1. jos Me havaitsemme Palvelun luvatonta tai luvattomaksi epäiltyä käyttöä;
  2. jos Palvelun käyttäjä ei noudata näitä yleisiä ehtoja; ja/tai
  3. jos maksut ovat yli kymmenen (10) kalenteripäivää myöhässä.

Tällöin asiakkaiden, joilla on Tilaus sitoutumisajalla, on mahdollisesti maksettava välittömästi koko jäljelle jäävästä Sitoutumisajasta perittävä Tilausmaksu.

Peruuttamisoikeus

Jos olet tehnyt kanssamme Palvelun käyttöä koskevan sopimuksen, Sinulla on Suomen kuluttajansuojalain (38/1978) mukainen oikeus peruuttaa tilauksesi neljäntoista (14) päivän aikana (”Harkinta-aika”) ja saada maksamasi maksut kokonaisuudessaan takaisin. Harkinta-aika alkaa, kun olet saanut vahvistuksen solmitusta sopimuksesta tai Kertamaksusta. Peruuttamisoikeutta ja oikeutta saada maksuja takaisin ei kuitenkaan ole, mikäli aloitat Palvelun käytön katselemalla sen sisältämää sisältöä neljäntoista (14) päivän kuluessa siitä, kun olet saanut vahvistuksen tehdystä Tilauksesta tai Kertamaksusta. Aloittamalla Palvelun käyttämisen katsomalla sisältöä, johon sinulla on pääsy tekemäsi tilauksen tai Kertamaksun johdosta, hyväksyt sen, että peruuttamisoikeus raukeaa.

Voit peruuttaa ostosi ilmoittamalla asiasta Meille suullisesti tai kirjallisesti. Ota huomioon, että sinun on peruutettava ostosi ennen harkinta-ajan päättymistä. Peruuttamisoikeutta voidaan hyödyntää täyttämällä vakiomuotoinen lomake, jonka saa Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilta osoitteesta www.kkv.fi. Sieltä löydät myös lisätietoa peruuttamisoikeudesta ja kuluttajansuojalaista. Mikäli haluat hyödyntää peruuttamisoikeuttasi, ilmoita asiasta Meille alla olevan kohdan ”Yhteystiedot” mukaisesti tai vaihtoehtoisesti Asiakaspalvelumme kautta.

Jos haluat peruuttaa Tarjouksen, siirry kohtaan ”Omat sivut” yllä olevan kohdan ”Kokeilutarjous” mukaisesti.

Reklamaatio

Huomatessasi omasta toiminnastasi tai jonkin muun Palvelun käyttäjän toiminnasta riippumattoman virheen Palvelussa, Sinulla on oikeus saada virhe oikaistuksi. Säilyttääksesi reklamaatio-oikeutesi Sinun on otettava yhteyttä Asiakaspalveluumme puhelimitse, sähköpostitse tai postitse kohtuullisen ajan kuluessa virheen havaitsemisesta tai siitä, kun virhe olisi pitänyt havaita, ja kertoa, miksi mielestäsi Palvelu on virheellinen. Viesti, joka on lähetetty kahden (2) kuukauden siitä, kun virhe on havaittu tai se olisi pitänyt havaita, katsotaan aina oikeaan aikaan lähetetyksi. Reklamaation tehtyäsi asiasi käsitellään kahdenkymmenenneljän (24) tunnin kuluessa. Mikäli reklamaatio hyväksytään, me vastamme mahdollisista kustannuksista, jotka johtuvat virheen korjaamisesta. Kolmen (3) vuoden jälkeen siitä, kun virhe on huomattu tai olisi pitänyt huomata, Sinulla ei ole enää oikeutta reklamoida, mikäli esimerkiksi takuuehdot tai vastaavat määräykset eivät määrää muuta. Lisätietoja oikeuksistasi kuluttajana löydät Kilpailu- ja kuluttajaviraston kotisivulta osoitteesta www.kkv.fi.

Me pidätämme itsellämme oikeuden veloittaa Sinulta maksu sellaisista mahdollisista korjauskustannuksista, jotka johtuvat Sinun toiminnastasi tai jonkun muun Palvelun käyttäjän toiminnasta aiheutuneesta virheestä.

Immateriaalioikeudet

Kaikki Palveluun kuuluva tai siihen liittyvä sisältö on suojattu Suomen ja kansainvälisen lainsäädännön mukaisesti. Kaikki tekijänoikeudet ja muut immateriaalioikeudet Palveluun kuuluvaan tai siihen liittyvään aineistoon tai sisältöön kuuluvat Meille tai ovat Meidän lisensoimiamme. Me myönnämme Sinulle ei-yksinomaisen, ei-siirrettävän ja rajoitetun lisenssin hyödyntää tällaisia oikeuksia ainoastaan henkilökohtaisia ja yksityisiä tarkoituksia varten (ei mihinkään kaupallisiin tarkoituksiin), sillä edellytyksellä, että et:

  1. kopioi, julkaise, jäljennä, vuokraa, ilmoita, lähetä, jakele, välitä tai saata Palvelun sisältöä saataville julkisesti tai valtuuta ketään muuta henkilöä tekemään siten;
  2. lataa, lähetä eteenpäin tai jaa mitään Palveluun kuuluvaa tai siihen liittyvää sisältöä, käytä Palvelua minkään laitteen avulla, jota et ole rekisteröinyt, tai peri mitään maksua Palvelun katsomisesta;
  3. kierrä, muunna, poista, takaisinmallinna, takaisinkäännä, pura, muuta tai muuten kajoa mihinkään Palvelun osana olevaan turva- tai salaus- tai muuhun tekniikkaan tai ohjelmistoon.

Sinulle ei siirry Palvelun tai minkään sen sisällön oikeutta, kuten omistusoikeutta tai muuta Palveluun tai sen sisältöön liittyvää oikeutta.

Näiden määräysten rikkominen, luvaton käyttö ja tämän kohdan ”immateriaalioikeudet” kanssa ristiriidassa oleva toiminta katsotaan aina näiden yleisten ehtojen vakavaksi rikkomukseksi, jolloin Meillä on oikeus sulkea Palvelusi välittömästi ja/tai poistaa käyttöoikeutesi Palveluun tai muulla keinolla estää kielletyn toiminnan jatkuminen.

Turvallisuus

Et saa ohittaa tai yrittää ohittaa Meidän turvajärjestelmiämme tai yrittää testata Palvelun turvallisuutta tai muulla tavoin vaikuttaa siihen.

Et saa käyttää Palvelua tavalla, joka voi vahingoittaa, estää, ylikuormittaa, haitata tai loukata toisten käyttäjien Palvelun käyttöä. Tämä kattaa kaiken sellaisen aineiston lähettämisen tai välittämisen, joka sisältää ohjelmistoviruksia tai muita koodeja, tiedostoja tai ohjelmia, jotka on suunniteltu vahingoittamaan, keskeyttämään, vaurioittamaan, tuhoamaan tai rajoittamaan minkä tahansa Palveluun suoraan tai välillisesti liitetyn tietokoneohjelmiston tai -laitteiston toimintaa.

Et saa yrittää hankkia luvatonta pääsyä mihinkään tietokonejärjestelmään, verkkoon, sisältöön tai tietoon, josta Verkkosivusto, Palvelu tai Palvelun muodostavat järjestelmät koostuvat. Et myöskään saa yrittää hankkia pääsyä aineistoihin tai tietoihin, joita ei tarkoituksellisesti ole asetettu saataville tai hankittavaksi Palvelusta.

Edellä mainittujen määräysten rikkominen katsotaan aina näiden yleisten ehtojen vakavaksi rikkomukseksi, jolloin Meillä on oikeus sulkea Palvelusi välittömästi ja/tai poistaa käyttöoikeutesi Palveluun tai muulla keinolla estää kielletyn toiminnan jatkuminen.

Vahingonkorvausvastuumme

Palvelu tarjotaan sellaisenaan ja ”saatavuuden mukaan”. Me emme anna takuita tai lupauksia siitä, että sisältö, tiedot, Palvelu tai muu Palvelussa tai sen kautta tarjottu aineisto on virheetöntä tai täydellistä. Niin pitkälti kuin mahdollista, Me emme anna mitään suoraa tai välillistä takuuta tai vakuutusta koskien Palvelun toimivuutta, saatavuutta, laatua, käytettävyyttä tai turvallisuutta.

Me, meitä lähellä olevat yhtiöt ja yhteistyökumppanimme eivät missään tilanteessa ole vahingonkorvausvelvollisia mistään suorista, epäsuorista, tilapäisistä tai erityisistä taikka välillistä vahingoista, jotka aiheutuvat Palvelun tai minkään Verkkosivuston tai Palvelun kautta käytettävän kolmannen osapuolen tarjoaman palvelun käytöstä tai käytön mahdottomuudesta.

Mikään näissä yleisissä ehdoissa ei rajoita lakimääräistä vahingonkorvausvastuutamme.

Korvausvelvollisuus

Suostut korvaamaan Meille, Konsernin kaikille yrityksille, Meitä lähellä oleville yrityksille ja yhteiskumppaneille vahingot, menetykset, vahingonkorvaukset, vaatimukset, kustannukset ja maksut, sisältäen oikeusmaksut, jotka johtuvat tai muodostuvat Sinun näitä yleisiä ehtoja, sovellettavaa lakia, säännöksiä tai kolmannen osapuolen oikeuksia rikkovasta tai loukkaavasta toiminnastasi.

Sosiaalinen media

Voit halutessasi jakaa Palvelun kautta Palvelun sisältöä sosiaalisen median palveluissa, sisältäen, niihin kuitenkaan rajoittumatta, Facebookin, Instagramin ja Twitterin (”Sosiaaliset mediat”), mikä saattaa johtaa siihen, että tiettyä tietoa Sinun käyttäjätilistäsi, kuten esimerkiksi käyttäjätunnus, voi olla muiden Sosiaalisten medioiden käyttäjien nähtävillä. Hyväksyt sen, että Me emme ole vastuussa Sosiaalisten medioiden julkaisujen sisällöstä. Jos käytät Sosiaalisia medioita yhdessä Palvelun kanssa, sitoudut seuraavaan:

  • et solvaa, häiritse, kiusaa, loukkaa tai imitoi muita käyttäjiä etkä lähetä heillä roskapostia;
  • et julkaise tai luo loukkaavaa, häiritsevää, herjaavaa, pornografista tai epäsiveellistä materiaalia;
  • et käytä Sosiaalisia medioita mihinkään laittomaan, moraalittomaan tai vahingolliseen tarkoitukseen; ja
  • et loukkaa kolmannen osapuolen oikeuksia.

Verkkosivustollamme olevat linkit

Verkkosivustollamme saattaa olla linkkejä kolmansien osapuolten sivustoille. Me emme valvo kyseisten sivustojen sisältöä emmekä ole vastuussa mistään menetyksistä tai vahingoista, joita Sinulle saattaa aiheutua linkkien käytöstä.

Toimivaltainen tuomioistuin ja sovellettava lainsäädäntö

Näitä yleisiä ehtoja ja niistä johtuvia mahdollisia riitoja tai vaatimuksia (sisältäen sopimussuhteen ulkopuoliset riidat ja vaatimukset) käsitellään ja tulkitaan Suomen lakien mukaisesti.

Mikäli Sinun ja NENT:n välille syntyy riita, osapuolten tulee ensisijaisesti yrittää ratkaista riita sopimalla. Jos osapuolet eivät pääse sopimukseen, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi sillä edellytyksellä, että lautakunta on toimivaltainen ja riita sopii tällaiseen käsittelyyn. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan kannattaa olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Osapuolilla on kuitenkin aina oikeus viedä asia yleiseen tuomioistuimeen.

EU tarjoaa käyttöösi myös verkkovälitteisen riidanratkaisualustan, jonka kautta voit hakea riitaan ratkaisua, jos olet tyytymätön tuotteisiin tai palveluihin, jotka olet ostanut Meiltä

verkosta. Verkkoalusta löytyy EU-komission kotisivulta ec.europa.eu/consumers/odr. Verkkoalustan välityksellä voit muun muassa keskustella ongelmasta suoraan meidän kanssamme tai ottaa yhteyttä siihen riidanratkaisuelimeen, joka voi käsitellä riitaa.

Muutokset

Me pidätämme itsellämme oikeuden muuttaa näitä yleisiä ehtoja tai tehdä niihin lisäyksiä koska tahansa Verkkosivustoa muuttamalla.

Me suosittelemme, että Sinä pidät itsesi ajan tasalla vierailemalla Verkkosivustolla säännöllisesti. Kaikista merkittävistä muutoksista ja/tai lisäyksistä näihin yleisiin ehtoihin ilmoitetaan Sinulle sähköpostitse tai Verkkosivustolla vähintään kolmekymmentä (30) päivää ennen muutoksen ja/tai lisäyksen voimaantuloa. Siten asiakas voi irtisanoa Palvelun ennen tällaisen muutoksen/lisäyksen voimaantulopäivää näiden yleisten ehtojen mukaisesti.

Siirto

Nämä yleiset ehdot ovat voimassa ainoastaan yksittäisille käyttäjille. Sinä et saa siirtää näitä yleisiä ehtoja tai osia niistä kolmannelle osapuolelle. Meillä on oikeus siirtää, ilman suostumusta, näistä yleisistä ehdoista johtuvat oikeudet ja velvollisuudet tai osia niistä kolmannelle osapuolelle tai toiselle yritykselle Konsernin sisällä.

Koko sopimus

Nämä yleiset ehdot yhdessä Tietosuojakäytäntömme ja Evästekäytäntömme kanssa muodostavat Sinun ja Meidän välisen koko sopimuksen, joka korvaa kaikki aiemmat kirjalliset ja suulliset sopimukset, jotka liittyvät tämän sopimuksen asiasisältöön.

Ylivoimainen este

Me emme ole vahingonkorvausvastuussa Sinulle sellaisessa tapauksessa, että lähetyksissä, Palvelun jakelussa ja/tai jossain muussa näiden yleisten ehtojen noudattamisesta johtuvassa toiminnassa on rajoituksia, esteitä tai viivästyksiä, ja/tai jos Verkkosivuston toiminnallisuus on rajoitettu, estetty tai viivästetty lain, viranomaispäätöksen ja/tai muun hallintamme ulkopuolella olevan syyn vuoksi.

Ehdon pätemättömyys

Mikäli jonkin tämän sopimuksen ehdon katsotaan olevan pätemätön tai mahdoton toteuttaa, tämä ehto ei millään tavalla vaikuta näiden yleisten ehtojen muihin ehtoihin, mitätöi niitä tai tee niiden toteuttamisesta mahdotonta, ja mainittua ehtoa tulee soveltaa lain sallimassa laajuudessa.

Yhteystiedot

Jos Sinulla on huolenaiheita, kysyttävää Verkkosivuston käytöstä tai jos sinun muulla tavoin on otettava Meihin yhteyttä, lähetä viesti osoitteeseen support@viaplay.fi tai ota meihin yhteyttä Asiakaspalvelun kautta.

March 2016

March 2016